شناسه خبر:76651
1402/9/12 13:20:54

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان از کشت قراردادی گیاهان دارویی در استان خبر داد و گفت: کشت‌های گیاهان دارویی دیم با حمایت‌های دولتی برای نخستین‌بار زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار می‌گیرد.

حجت‌الله شهبازی ظهر روز گذشته در کمیته فنی گیاهان دارویی با اشاره به کشت گیاهان دارویی در قالب طرح جهش تولید در دیم‌زارها، اظهار کرد: طرح توسعه گیاهان دارویی برای دومین سال به‌صورت قراردادی برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه شرایط کشت گیاهان دارویی نسبت به سال گذشته بهبود یافته است، افزود: کشاورزانی که خودشان بذر تهیه و اقدام به کشت می‌کنند، می‌توانند برای سال نخست کشت قراردادی داشته و نگرانی بابت فروش محصول نداشته باشند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: با همکاری اتحادیه تعاونی روستایی استان، تمام کشت‌های گیاهان دارویی دیم با حمایت‌ دولتی برای نخستین‌بار زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه این مهم بخشی از نگرانی کشاورزان درصورت بروز خسارت را رفع می‌کند، گفت: هریک از بهره‌بردارانی که تمایل به کشت گیاهان دارویی دیم دارند، اقدام به کشاورزی قراردادی و تحویل بذر کنند.

شهبازی به دریافت 30 درصد هزینه بذر ابتدای کشت و کار در قالب این طرح اشاره کرد و افزود: 70 درصد بقیه، زمان فروش محصول از درآمد کشاورز تهاتر می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه کشت گیاهان دارویی در سال جاری دو هزار هکتار است، بیان کرد: سال گذشته برنامه در سطح یک‌هزار هکتار بود که موفق به اجرای یک‌هزار و 200 هکتار شدیم.

شناسه خبر 76651