شناسه خبر:76768
1402/9/15 09:20:37

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: 37 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در هشت‌ماهه امسال در این استان منهدم شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل، از افزایش 23 درصدی برخوردار بوده است.

سرهنگ عباس عزیزی روز دوشنبه بیان کرد: 9 هزار و 500 تهیه و توزیع‌کننده خُرد و کلان مواد مخدر، نگهدارنده، مصرف‌کننده و معتاد متجاهر هشت‌ماهه امسال در این استان دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 23 درصد افزایش داشته است.

این مسئول انتظامی گفت: حدود 6 تُن مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه در استان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان کشفیات مربوط به تریاک با 30 درصد افزایش است، اضافه کرد: 9 هزار و 600 عملیات پلیسی برای دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر و تهیه و توزیع‌کنندگان انجام شده که نسبت به سال گذشته 23 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ عزیزی بیان کرد: هشت‌ماهه سال جاری با تلاش تیم‌های عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر 123 دستگاه خودرو و 53 دستگاه موتورسیکلت متعلق به قاچاقچیان توقیف شد.

وی گفت: یک‌هزار و 280 طرح برای پاک‌سازی نقاط آلوده و مسیرهای ارتباطی انجام شد؛ درعین‌حال با انجام 19 عملیات فرااستانی، یک‌هزار و 100 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با تأکید بر اینکه اجازه جولان و فعالیت به قاچاقچیان مواد مخدر نمی‌دهیم، ابراز کرد: همدان محل عبور مواد مخدر بوده و بارانداز مواد مخدر به‌شمار می‌رود و بخشی از مواد مخدری که از جنوب به سمت غرب و شمال غرب و از استان‌های مرکزی به مقصد استان‌های غرب حمل می‌شود، در این استان کشف و ضبط می‌شود.

 

شناسه خبر 76768