شناسه خبر:76793
1402/9/15 11:53:31

فرماندار شهرستان آبدانان گفت: دستگاه ام.آر.آی بیمارستان رسول اکرم (ص) این شهرستان تا پایان سال جاری به‌صورت کامل نصب و راه‌اندازی می‌شود.

محمد رحمانی روز سه‌شنبه اظهار کرد: مراحل پیگیری و خرید دستگاه ام.آر.آی در سال 1400 انجام شده که خردادماه سال جاری این دستگاه به شهرستان آبدانان ارسال شد.

وی تصریح کرد: جانمایی این دستگاه باید با نظر شرکت سازنده و پیمانکار نصاب در بیمارستان رسول اکرم (ص) شهرستان آبدانان انجام شود.

فرماندار آبدانان ابراز کرد: در حال حاضر جانمایی این دستگاه در درمانگاه تخصصی بیمارستان رسول اکرم (ص) انجام شده و از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار است.

رحمانی یادآور شد: از 15 آبان‌ماه سال جاری مراحل واگذاری قرارداد نصب این دستگاه با پیمانکار در حال انجام است.

وی یادآور شد: مراحل نصب و راه‌اندازی این دستگاه در بیمارستان رسول اکرم (ص) تا پایان سال جاری انجام می‌شود و مردم عزیز آبدانان می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

فرماندار آبدانان ابراز کرد: متخصص رادیولوژی برای تفسیر داده‌های این دستگاه در شهرستان نیز وجود دارد که هم‌اکنون در بیمارستان‌های مطرح کشور مشغول به فعالیت هستند و می‌توان از ظرفیت و توان این متخصصان و پزشکان نیز در این راستا استفاده کرد.

رحمانی یادآور شد: با نصب این دستگاه در کنار دستگاه سی.تی.اسکن، مشکل تصویر برداری در این شهرستان مرتفع و از تردد همشهریان عزیز به مرکز استان و یا استان‌های همجوار کاسته می‌شود.

وی بیان کرد: این دستگاه 1/5 تسلا و با برند فیلیپس هلند بوده که امید است با تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان، این دستگاه هرچه زودتر نصب و راه‌اندازی شود.

شهرستان 55 هزار نفری آبدانان در 164 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد و با توجه به بعد مسافت، استقرار دستگاه ام.آر.آی می‌تواند از مراجعه بیماران این شهرستان و سایر شهرستان‌های حوزه جنوب استان به مرکز استان و سایر استان‌های همجوار بکاهد.

 

شناسه خبر 76793