شناسه خبر:76887
1402/9/18 12:35:28

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان گفت: فردی که با انتشار تصاویر خصوصی و مطالب غیر واقعی از دختری جوان در یکی از شبکه‌های اجتماعی موجب هتک حیثیت وی شده بود، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ محمدباقر زارعی روز پنجشنبه اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از بانوان به پلیس فتا استان مبنی بر اینکه فردی ناشناس با انتشار مطالب کذب و تهدیدآمیز در اینستاگرام قصد بدنام کردن وی را دارد، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و رسیدگی به این پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیه و با اقدامات تخصصی صورت‎‌گرفته، متهم شناسایی و مشخص شد وی خواستگار سابق شاکیه بوده که با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و با یک صفحه جعلی، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی کرده است.

این مقام انتظامی ابراز کرد: با تحقیقات صورت‌گرفته‌ از متهم، مشخص شد خواستگار ناکام پس از شنیدن پاسخ منفی به‌ قصد انتقام گرفتن اقدام به هتک حیثیت وی در شبکه‌های اجتماعی کرده است.

سرهنگ زارعی بیان کرد: یکی از معضلات کنونی جامعه حفظ حریم خصوصی افراد است که به اشکال مختلف توسط سودجویان و کلاهبرداران نادیده گرفته شده و با سوء استفاده از مصادیق مختلف نقض این موضوع، از قربانیان اخاذی و هتک حیثیت می‌شود.

سرهنگ زارعی به کاربران شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص بانوان توصیه کرد: نسبت به نگهداری تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی دقت بیشتری داشته باشند و این تصاویر و فیلم‌ها را در شبکه‌های مجازی برای دیگران حتی اعضای خانواده و بستگان ارسال نکنند، زیرا ممکن است در آینده مورد سوء استفاده واقع شود.

وی ادامه داد: همچنین درصورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir بخش گزارش مردمی ارسال کرده و یا با شماره فوریت‌های سایبری پلیس فتا 096380 اطلاع‌رسانی کنند.

 

شناسه خبر 76887