شناسه خبر:76913
1402/9/19 10:16:18
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان:

شرایط لازم برای پیشرفت دانشجویان فراهم شود

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: دانشجویان آینده سازان ایران قوی هستند و شرایط باید برای پیشرفت این افراد فراهم شود.

مهدی رمضانی پیش از ظهر شنبه در آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشکده صنعت و معدن قروه، ابراز امیدواری کرد با همکاری مسئولان استانی و دانشگاه کردستان، شاهد پیشرفت روز افزون دانشکده صنعت و معدن قروه باشیم.

وی افزود: ایران کشوری قوی در دنیا است و اطلاع‌رسانی پیشرفت‌های حاصل شده برای جوانان ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اعلام کرد: ادامه‌دار بودن این پیشرفت‌ها در گرو استفاده از جوانان خوش فکر و مستعد و فراهم آوردن زمینه پرورش هرچه بیشتر آنان است.

  لزوم برگزاری دوره‌های کارآموزی توانمندسازی دانشجویان برای ورود به بازار کار

رئیس دانشکده صنعت و معدن قروه نیز در این مراسم به مشکلات مهم دانشجویان اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین مشکلات و مطالبات دانشجویان، دغدغه‌های مربوط به اشتغال در آینده بوده که با برگزاری‌های دوره‌های مناسب کارآموزی، می‌توان این فرصت را ایجاد کرد.

محسن رمضانی به چالش و مشکلات دانشجویان اشاره کرد و ابراز داشت: مانند قانون بومی گزینی دانشجویان، عدم تطابق دروس دوره‌های آموزشی در آموزش و پرورش و آموزش عالی و برخی مسائل صنفی مانند نداشتن امکانات آزمایشگاهی تخصصی و متناسب با دروس دانشگاهی و کمبود امکانات رفاهی اشاره کرد.

وی ادامه داد: لازم است واحدهای صنعتی و معدنی شهرستان قروه با دانشکده نوپای صنعت و معدن قروه همکاری کنند.

  دانشگاه کردستان از دانشگاه‌های مطرج در آسیا است

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه آینده هر کشوری توسط دانشجویان آن کشور رقم می‌خورد، گفت: دانشگاه کردستان نیز با وجود دانشجویان و اساتید و کارکنانی شایسته یکی از دانشگاه‌های مطرح در ایران و حتی در آسیا است.

حجت‌الاسلام محمود صفی‌زاده همچنین با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر رشد و توسعه علمی در کشور عنوان کرد: از دانشجویان درخواست می‌شود با وجود مشکلات، از هیچ تلاشی برای ساختن آینده بهتر برای خود و کشور فروگذار نکنند.

شناسه خبر 76913