شناسه خبر:77165
1402/9/25 12:13:43
مدیر عامل صندوق قرض‌الحسنه مهدیه همدان:

بهره مندی 500 هزار نفر از خدمات صندوق قرض‌الحسنه مهدیه

مدیر عامل و عضو هیئت مدیره صندوق قرض‌الحسنه مهدیه همدان با اشاره به نیم قرن فعالیت این صندوق عنوان کرد: تاکنون بیش از 500 هزار نفر از خدمات این صندوق بهره‌مند شده‌اند.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی : سید کاوه دارقدسی در مراسم نکوداشت قرض نیکو که به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس صندوق قرض‌الحسنه مهدیه همدان در روز جمعه با حضور مسئولان کشوری و استانی و جمعی از خیرین و نیکوکاران در سالن اجتماعات بانک ملی همدان برگزار شد، خاطر نشان کرد: صندوق قرض‌الحسنه مهدیه همدان در زمینه‌های درمان، تسهیلگری ازدواج، تعمیرات مسکن، پرداخت دیون، تحصیلی و درمانی به افراد نیازمند و واجد شرایط بدون سپرده، تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا می‌نماید.

وی با اشاره به فعالیت این صندوق در 12 سال اخیر، بیان کرد: مجموع وام‌های ارائه شده در طول این دوازده سال 92817 مورد بوده که ارزش ریالی آن 2656148326840 می‌باشد که در حوزه درمان، ازدواج، تعمیر خانه، معرفی از نهاد ها، پرداخت دیون و... به متقاضیان اعطا گردیده است.

مدیر عامل صندوق قرض الحسنه مهدیه همدان آغاز فعالیت این صندوق را با محوریت شهید مدنی در همدان از سال 1348 ذکر کرده و گفتند: ابتدا این صندوق با نام تعاون امور اجتماعی راه‌اندازی شد و در نهایت 24 آذر ماه 1350 با نام مهدیه به ثبت رسید و به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

عضو هیئت مدیره صندوق با تشکر از حمایت‌های موسسه‌دارالایتام مهدیه همدان در راستای اعطای تسهیلات به محرومین، خاطر نشان کرد: سال 1358 فقط 300 صندوق قرض‌الحسنه در کشور فعالیت داشت ولی هم اکنون بیش از 7000 صندوق در کل کشور مشغول خدمت‌رسانی به مردم می‌باشند.

دارقدسی از اعطای وام قرض الحسنه به 10500 نفر در سال 1401 خبر داده و گفتند: ارزش این وام‌ها بالغ بر 85 میلیارد تومان بوده و مشکلات بسیاری با دریافت این وام قرض الحسنه که یک کار خدا پسندانه می‌باشد، حل شده است.

* صندوق قرض الحسنه یک عمل اسلامی

دبیر همایش نکوداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس صندوق قرض الحسنه مهدیه نیز در این جلسه ضمن تسلیت ایام فاطمیه «س» و گرامیداشت یاد و خاطره شهید محراب آیت‌الله سید اسدالله مدنی، عنوان کرد: تاسیس صندوق قرض‌الحسنه یک عمل اسلامی است که با نظر شهید مدنی و دیگر نیک‌اندیشان در شهر همدان راه‌اندازی شد تا جایگزینی مناسب برای ربا باشد.

محمد علی بادامی خاطرنشان کرد: تعدادی قابل‌توجهی از خیرین که هم اکنون با این صندوق همکاری دارند و پول خود را جهت اعطای وام قرض‌الحسنه در اختیار گذاشته‌اند، به صورت گمنام بوده و این افراد در نزد خداوند جایگاهی بس عظیم دارند.

عضو هیئت مدیره صندوق قرض الحسنه مهدیه همدان از اجرای رویکرد دوم در راستای خدمات‌رسانی به مردم در این صندوق خبر داده و گفت: در شهر همدان، صندوق‌های قرض‌الحسنه متعددی فعالیت دارد ولی با قدمت ترین آنها صندوق قرض الحسنه مهدیه می‌باشد.

دبیر برگزاری همایش پنجاهمین سالگرد تاسیس صندوق قرض الحسنه مهدیه همدان با اشاره به فعالیت‌های اساسی و کار‌های مهم صورت گرفته در شهر همدان توسط شهید محراب آیت الله مدنی، بیان کرد: تاسیس مسجد مهدیه، دارالشفای موسی بن جعفر «ع»، درمانگاه مهدیه، صندوق قرض‌الحسنه مهدیه و موسسه دارالایتام مهدیه از جمله این کار‌های ماندگار است.

محمد علی بادامی به حمایت‌های فقیه عالی مقدار حضرت آیت الله آخوند ملا علی معصومی همدانی «ره» نیز در راستای تاسیس این صندوق اشاره کرده و گفت: با توجه به نیاز مردم، ضروری است که صندوق قرض الحسنه مهدیه در شهرستان و شهر‌های استان همدان فعال شده تا دیگران نیز از خدمات آن بهره‌مند شوند.

* 12 خیر نیک‌ اندیش، اولین اعضاء هیئت امنا صندوق قرض الحسنه مهدیه بودند

رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در این همایش با بیان اینکه نیاز است نوجوان و جوانان خود را با کتاب نهج البلاغه و صحیفه سجادیه بیشتر آشنا کنیم، عنوان کرد: شهید مدنی در کنار 11 خیر نیک اندیش نسبت به راه اندازی این صندوق مبادرت کردند که هم اکنون همه آن‌ها آسمانی شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلیان با اشاره به آیه 56 سوره ذاریات در خصوص عبادت جن و انس برای خداوند متعال، بیان کرد: بخش مهمی از عبادت، همین راه اندازی صندوق‌های قرض الحسنه است که برای خدمت رسانی به مردم راه اندازی می‌گردد.

وی آیت الله شهید مدنی را مایه خیر و برکت برای دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان معرفی کرده و گفتند: جا دارد آیت الله مدنی به عنوان یک الگو به جامعه بیش از گذشته معرفی شود

در پایان این همایش از کتاب درآمدی بر صندوق‌های قرض‌الحسنه در ایران به قلم دکتر سعید گرشاسبی فخر « استادیار دانشگاه بوعلی سینا و عضو هیئت علمی گروه اقتصاد » رونمایی و از جمعی از خیرین، نیکوکاران، هیئت مدیره و کارکنان صندوق، عوامل اجرایی برگزاری همایش و... با حضور دکتر علی آقا محمدی « مشاور مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام » و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی تجلیل به‌عمل آمد.

 

شناسه خبر 77165