شناسه خبر:77427
1402/10/3 11:35:33

سپهرغرب- گروه خبر: معاون محیط انسانی محیط زیست استان مرکزی گفت: سوخت کوره‌های آجرپزی اراک صرفا گاز است و امکان استفاده از مازوت را ندارند.

خلیلی با تاکید بر گازسوز بودن کوره‌های آجرپزی اطراف شهر اراک بیان کرد: طبق پایش‌های شبانه مکرر که از سوی محیط‌زیست استان صورت گرفته هیچ یک از کوره‌های آجرپزی اطراف شهر اراک اقدام به استفاده از سوخت مازوت نمی‌کنند.

وی بیان کرد: کوره‌های آجرپزی شهر اراک بالغ بر 20 کوره در محدوده جاده فراهان و روستای مرزیجران است که البته تعدادی از آنها غیرفعالند، اما کوره‌های فعال صرفا از سوخت گاز استفاده می‌کنند.

خلیلی با بیان اینکه طبق الزام سازمان محیط‌زیست موظف هستیم در شرایط اضطرار و آلودگی، وضعیت صنایع آلاینده، پسماند سوزی و کوره‌های آجرپزی را مستمرا پایش کنیم، گفت: در حال حاضر این کوره‌ها تحت پایش مستمر هستند و مازوت سوزی ندارند.

وی تصریح کرد: دود سفیدی که گاها در این منطقه دیده می‌شود حاصل استفاده از سوخت گاز و ترکیبات با خاک و خشت است، اما به معنی استفاده از مازوت نیست، البته اگر این خروجی کوره‌ها خارج از استاندارد باشد برخورد لازم صورت می‌گیرد.

معاون محیط انسانی حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: در حال حاضر در محدوده شهرستان اراک فقط نیروگاه حرارتی شازند مازوت سوزی دارد و کوره‌ها از گاز استفاده می‌کنند. در استان علاوه بر نیروگاه، گاز کارخانه‌های سیمان نیز قطع شده است و از سوخت دوم(مازوت) استفاده می‌کنند.

خلیلی اضافه کرد: سیستم احتراقی کوره‌های آجرپزی به شکلی طراحی شده که امکان استفاده از مازوت ندارند و در صورت قطع گاز و استفاده از سوخت قاچاق، ستاد مبارزه با قاچاق استان باید به مسئله رسیدگی کند.

 

شناسه خبر 77427