شناسه خبر:77757
1402/10/10 13:19:22
در گفت‌وگوی شهردار همدان با معتمدین و همیاران محلات مطرح شد؛

مشکلات محلات را دقیق ثبت کنیم و آن‌ها را در بودجه بیاوریم

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار همدان گفت: تلاش داریم مشکلات محلات را دقیق ثبت کنیم و آن‌ها را در بودجه بیاوریم تا شاهد شهری توسعه‌یافته باشیم.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، سیدمسعود حسینی در جلسه‌ای که با حضور مدیران شهری، رؤسا و نمایندگان منتخب همیاران محلات برگزار شد، مسائل محلات منطقه سه و چهار را در محل شهرداری ستاد مورد بررسی قرار داد.

شهردار همدان در این جلسه که سه ساعت طول کشید، پس از شنیدن مسائل رؤسا و نمایندگان همیاران محلات، برگزاری نشست را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: نقش نخبگان محلات در حوزه مدیریت شهری بسیار مهم است و انشاالله این جلسات تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه ارتباط با گروه همیاران محلات باعث افتخار است، گفت: تلاش داریم مشکلات محلات را دقیق ثبت کنیم و آن‌ها را در بودجه بیاوریم تا شاهد شهری توسعه‌یافته باشیم.

حسینی با تأکید بر برنامه‌ریزی و ترسیم چشم‌انداز در مدیریت شهری، افزود: نیازها و توقعات مردم از شهرداری‌ها بالا است و تلاش همکاران مجموعه شهرداری رفع مشکلات سطح شهر و محلات با حداکثر توان و امکانات است.

شهردار همدان ابراز کرد: همیاران محلات می‌توانند به سرمایه‌های ارزشمندی تبدیل شوند و انتظار داریم تعامل شهرداری و همیاران محلات تقویت شود.

این مقام ارشد مدیریت شهری با تأکید بر رسیدگی به مطالبات شهروندان، عنوان کرد: نیازها و مطالبات هر نقطه از شهر همدان متفاوت است و با کار کارشناسی، نیازسنجی و مطالعات درست، این مطالبات باید به بهترین شکل احصا و‌ به آن‌ها پاسخ داده شود.

حسینی به بحث توانمندسازی در بافت‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: توجه دولت به بافت‌های فرسوده است و شهرداری همدان هم این موضوع را در منوچهری، حصار امام خمینی (ره)، خضر و سایر مناطق در بافت پیگیری می‌کند تا ارزش‌افزوده در این مناطق ایجاد شود که نیازمند همکاری همه مجموعه‌ها است.

وی جابه‌جایی سوغات‌سراهای ابتدای بلوار سردار همدانی را ارزشمند دانست و تصریح کرد: اقدامات مربوط به پیگیری جابه‌جایی مشاغل مزاحم در ورودی‌های شهر مثل سنگ‌فروش‌ها، سنگ مزار فروش‌ها و غیره نیز درحال انجام است.

شهردار همدان به تصویب طرح جامع اشاره کرد و گفت: تصویب طرح جامع حاصل تلاش کار کارشناسی شهرداری، شورای اسلامی شهر، راه و شهرسازی و سایر مجموعه‌ها بود که می‌تواند تأثیر خوبی بر توسعه شهر همدان داشته باشد.

حسینی عنوان کرد: باید همیاران محلات تفکر شهری داشته باشند و به‌درستی آسیب‌های محلات را بشناسند.

شهردار همدان به سامان‌دهی ساخت‌وسازهای غیر مجاز و روزبازارها اشاره کرد و گفت: این موضوع که منجر به رانت و فساد شده، نباید رها شود و باید راه حل مناسب برای این موضوع اندیشیده شود.

وی به موضوع آسفالت در سطح شهر اشاره کرد و افزود: تلاش کردیم آسفالت در سطح شهر به‌خوبی صورت گیرد؛ دستگاهی به قیمت 70 میلیارد تومان آسفالت را کنده و بازیافت می‌کند که خرید آن درحال پیگیری است.

این مقام ارشد مدیریت شهری به پوشش رودخانه‌ها اشاره کرد و گفت: این مهم جزء مطالبات جدی شهروندان است که باعث ایجاد معضلات در شهرک فرهنگیان، مدنی، کوثر و قانتور شده؛ بنابراین معطل دستگاه‌های دیگر نمی‌مانیم و پوشش رودخانه‌ها در سیاست کاری ما است.

حسینی به افزایش سرانه‌‌های فضای سبز و ایجاد سالن‌های ورزشی اشاره کرد و افزود: احداث پارک برای بانوان در اولویت قرار دارد؛ احداث پارک به‌ویژه پروژه آمادای که پارک فرامنطقه‌ای است و بخشی از آن در محدوده میراث فرهنگی قرار دارد، نیازمند کمک همیاران محلات و سایر دستگاه‌های متولی است.

حسینی به تشریح اقدامات لازم در سایر موضوعات مرتبط با شهر پرداخت و تصریح کرد: جابه‌جایی میدان بار و سامان‌دهی معتادان با بهره‌گیری از ماده 16 که از خواسته‌های شهروندان است، در اولویت قرار دارد.

در ادامه مدیران مناطق سه و چهار و معاونت امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری همدان ضمن ارائه گزارش عملکرد خودشان، پاسخ سؤالات اعضای حاضر در جلسه را دادند.

همچنین رؤسا و نمایندگان همیاران محلات به طرح مسائل محله ازجمله احداث کمربندی، کمبود فضای سبز، معبرگشایی، تعیین تکلیف پارک آمادای، زیباسازی، رفع ترافیک، احداث سالن‌های ورزشی، جابه‌جایی مشاغل مزاحم، احداث پارکینگ طبقاتی، تقویت حمل‌ونقل عمومی، افزایش آسفالت، احداث مراکز خرید، ایجاد امنیت و رفع آسیب‌های اجتماعی، جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیر مجاز، ساخت اِلمان‌ها، رفع زواید بصری و ارتباط گسترده با شهروندان پرداختند.

شناسه خبر 77757