شناسه خبر:77875
1402/10/13 10:40:48

سپهرغرب-گروه خبر:رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه کار فرهنگی صرف برگزاری رویدادهای مناسبتی و نصب بنر نبوده و نیازمند خلاقیت در ارائه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی است، گفت: تعداد سازه‌های فرهنگی و آموزش شهروندی باید افزایش یابد.

سعید شهابی‌نیا صبح روز گذشته در کمیسیون فرهنگی در صحن شورا با موضوع نصب بنر و اِلمان‌ها و فضاسازی شهری اظهار کرد: بخشی از طراحی‌ها، تولید محتوای بیلبوردها و بنرهای فرهنگی برعهده سازمان فرهنگی شهرداری است که می‌تواند از ظرفیت‌های مختلف در سطح شهر استفاده کند.

وی با بیان اینکه البته از همه مجموعه‌ها برای طراحی بنرهای شهرداری دعوت به عمل آمد، گفت: خانه گرافیک حوزه هنری انقلاب اسلامی همدان طی یک‌سال گذشته همکاری خوبی با شهرداری همدان داشته که جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: همچنین همکاری سازمان سیما و منظر، روابط عمومی شهرداری با سازمان فرهنگی و اجتماعی باعث بهتر دیده شدن بنرها در سطح شهر شد که این موضوع نیز قابل تقدیر است.

وی افزود: به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های دیگر در بحث فضاسازی شهری در حوزه فرهنگی و آموزش شهروندی باید تلویزیون‌های شهری نیز تعیین تکلیف شود.

شهابی‌نیا با بیان اینکه انتظار می‌رود در شهرداری هماهنگی بیشتر بین سازمان فرهنگی و سازمان سیما منظر در بحث طراحی و نصب بنرها و بیلبوردها باشد، تصریح کرد: عدم وجود یک متولی در شهرداری از مشکلات سازمان فرهنگی شهرداری بوده و این بخش تنها مجموعه‌ای است که زیر مجموعه هیچکدام از معاونت‌ها نیست.

وی با اشاره به تعیین یک مدیر فرهنگی در مناطق شهرداری به‌منظور انجام امور مربوطه، ادامه داد: این مهم پس از حدود یک‌سال در مناطق محقق و حتی مباحث آموزش شهروندی نیز توسط مدیران فرهنگی در مناطق دنبال شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جلسات و حضور فعالان در این بخش، ایجاد هماهنگی در متن و محتوای بنرهای فرهنگی در مناسبت‌ها است که یک پیام و مفهوم را به‌صورت مشترک به مخاطب منتقل کند.

وی خواستار تشکیل کمیته فضاسازی و تبلیغات شهری به‌منظور سامان‌دهی فضای شهری در شهرداری شد و گفت: تشکیل این کمیته و گرفتن مشاور برای اولویت‌بندی مناسبت‌ها توسط شهرداری انجام شود.

شهابی‌نیا بر ارسال دستورالعمل هزینه‌کرد مباحث فرهنگی در مناطق توسط سازمان فرهنگی شهرداری تأکید کرد و یادآور شد: جایگاه مدیران فرهنگی در مناطق باید ارتقا یافته و وظایف آن‌ها نیز هرچه سریع‌تر تدوین و ابلاغ شود.

وی اظهار کرد: کار فرهنگی صرف یک کار مناسبتی و نصب بنر نیست، بلکه نیازمند خلاقیت بوده و نصب بنر یکی از ابزارها جهت دستیابی به امور فرهنگی است.

 

 

شناسه خبر 77875