شناسه خبر:77902
1402/10/13 11:33:40
استاندار همدان در بازدید میدانی پروژه 11 هزار واحدی کوی پرواز:

روند پیشرفت نهضت ملی مسکن نیازمند شتاب است

سپهرغرب، گروه خبر- سمیرا گمار: استاندار همدان گفت: پروژه‌ نهضت ملی مسکن در استان روند قابل توجهی دارد، اما نیازمند شتاب و سرعت دادن به انجام کارها است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز گذشته در شورای تأمین مسکن استان که در محل پروژه 11 هزار واحدی کوی پرواز برگزار شد، در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه سرعت‌دهی به پروژه‌ها ضرورت دارد، عنوان کرد: اقدامات انجام‌شده خوب است، اما باید سرعت بگیرد که آن‌هم در گرو تزریق مالی با محوریت تسهیلات بانک‌ها و آورده‌ متقاضیان است.

وی تصریح کرد: صدور پروانه‌ها نیز باید از سوی شهرداری و رئیس شورای اسلامی شهر سرعت بیشتری بگیرد تا مشکلی پیش نیاید.

استاندار همدان با اشاره به پروژه‌های تجاری، اذعان کرد: نیاز است ارزیابی و تهاتر از هم‌اکنون صورت بگیرد تا پیمانکار مسجد، مدرسه، کلانتری و هر آنچه لازم است را پیگیری کند که وقفه‌ای در تکمیل پروژه‌ها نداشته باشیم.

قاسمی‌فرزاد افزود: بعد از تزریق مالی بنیاد مسکن موظف است کل پهنه را زیر بار ببرد و ساخت واحدها با شتاب بیشتری دنبال شود.

* کاهش 130 میلیون تومانی آورده‌ مردم شهر کبودراهنگ

وی سپس متذکر شد: خوشبختانه با رایزنی‌های صورت‌گرفته 30 میلیارد تومان اعتبار برای دسترسی جاده تویسرکان به سرکان نیز تصویب شده است.

استاندار همدان از کاهش 130 میلیون تومانی آورده‌ مردم شهر کبودراهنگ نیز خبر داد و سخنانش خود را در این بخش به پایان برد.

* عملیات اجرایی 1470 واحد از شنبه آینده آغاز خواهد شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه مأموریت نهضت ملی مسکن دو بخش است، عنوان کرد: در شهرهای زیر 100 هزار نفر خوشبختانه اتفاقات خوبی رخ‌ داده و از تعداد 58 هزار و 594 ثبت ‌امی، 13 هزار و 904 نفر تأیید نهایی شده‌اند.

مسعود رضایی با اشاره به همکاری و تعامل استاندار و اعضای شورای مسکن، خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن در سه قالب کار انجام می‌دهد؛ بنیادساخت، گروه‌های ساخت و مسکن روستایی که تاکنون 32 هزار و 374 واحد در این سه بخش ساخته شده است.

وی با تأکید بر اینکه در استان مشکل تأمین زمین نداریم، عنوان کرد: در پروژه‌های بنیادساخت دو پروژه صددرصد تکمیل شده‌اند که شامل سرکان و پروژه 600 واحدی بوده و از برنامه‌ زمان‌بندی‌شده نیز جلوتر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به پروژه کوی پرواز، گفت: این پروژه 11 هزار واحدی بوده و کل سایت زیر بار رفته است؛ نقشه هفت هزار واحد تأیید شده و سه هزار و 500 واحد نیز در مرحله عملیات اجرایی قرار دارد.

رضایی ادامه داد: پروژه 502 واحدی ملایر نیز خوشبختانه شرایط خوبی دارد و در مرحله سقف دوم است.

وی تصریح کرد: پروژه 365 واحدی نهاوند با 47 درصد پیشرفت مواجه بوده و مشکل فنی آن با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده رفع شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان به پروژه 120 واحدی بهار اشاره کرد و افزود: صدور پروانه این واحدها انجام و تحویل شده، کار اجرایی آن هم آغاز شده و با نظم قابل قبولی درحال پیشرفت است.

رضایی با اشاره به اینکه کار در اسدآباد، آجین و پالیز نیز درحال انجام است، اظهار کرد: کلیه پروژه‌های بنیادساخت با پیشرفت خوبی درحال انجام است.

وی با تأکید بر اینکه در پروژه کوی پرواز کار سه هزار و 520 واحد شروع شده و کل سایت 11 هزار واحدی است، تصریح کرد: شنبه آینده نیز یک‌هزار و 470 واحد پی‌ریزی شده و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

* جورقان نیازمند شتاب‌ در انجام کار است

فرماندار همدان نیز گفت: سرعت پروژه کوی پرواز خوب بوده و امیدوارم پروژه جورقان (به‌ویژه در تأمین زمین) نیز با پیشرفت همراه باشد.

مسلم مخفی سپس اظهار کرد: 10 هکتار زمین نیز در قهاوند برای طرح جوانی جمعیت درنظر گرفته شده است.

* در ملایر مشکلی وجود ندارد

فرماندار شهرستان ملایر نیز با بیان اینکه در چهار شهر زیر 25 هزار نفر ملایر زمین به‌طور قطعی تأمین شده، گفت: در سامن منتظر فراخوان بانک در هفته‌ آینده‌ هستیم، اما ثبت‌نام‌ها در چهار شهر زنگنه، سامن، جوکار و ازندریان قطعی شده است.

سلمان اسماعیلی خاطرنشان کرد: در ملایر نیز امکان‌سنجی و طرح جامع انجام و در پیش‌کمیسیون‌ها تصویب شده؛ طرح تفصیلی و طرح تفکیکی نیز توسط مشاور درحال آماده‌سازی بوده و مشکلی وجود ندارد.

* برای طرح جوانی جمعیت نیازمند الحاق زمین هستیم

ضرغام احمدوند، فرماندار شهرستان نهاوند نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در شهرک شهیدحیدری پس از وقفه چندماهه کار درحال انجام است، عنوان کرد: مشکل ما الحاق زمین برای آغاز طرح جوانی جمعیت است که امیدوارم همکاری لازم از سوی اداره‌ کل راه و شهرسازی صورت بگیرد؛ چراکه این بخش متقاضی دارد.

* ثبت‌نام 1200 نفر در شهرستان درگزین!

فرماندار درگزین نیز در این جلسه گفت: در کرفس یک‌هزار و 200 نفر ثبت‌نامی داشتیم که بی‌سابقه بود؛ برای اینکه بتوانیم در بخش طرح جوانی جمعیت ثبت‌نامی‌های جدید را پوشش دهیم، با کشاورزان برای 26 هکتار رایزنی کرده‌ایم و نتیجه اعلام خواهد شد.

کمیل خواستان خاطرنشان کرد: تلاش ما ساخت خانه‌های تک‌واحدی ویلایی در کرفس بود، بر این اساس 55 هکتار دیگر افزوده شد که اگر تا یک ماه آینده طرح آن تصویب شود، واگذار خواهد شد.

 

شناسه خبر 77902