شناسه خبر:77963
1402/10/16 09:23:20
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان مطرح کرد:

حضور درخشان در نمایشگاه گردشگری تهران منوط به وحدت مسئولان و توجه به فناوری

سپهرغرب، گروه خبر - شهره کرمی: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: حضور در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران نیازمند وحدت در بین همه دستگاه‌های استان همدان بوده و لازم است فناوری نیز به‌طور ویژه مد نظر قرار بگیرد.

 سیدمجتبی حسینی در جلسه هماهنگی هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران و صنایع وابسته که روز پنجشنبه با حضور مسئولان استان همدان در محل سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به‌دلیل حادثه روز چهارشنبه در کرمان و شهادت برخی از هم‌وطنان، با اشاره به اینکه نمایشگاه 23 تا 27 بهمن‌ماه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: سهم استان همدان از این نمایشگاه غرفه‌ای به مساحت 500 متر است و همه ادارات در کنار یکدیگر در این غرفه قرار خواهند گرفت.وی در ادامه با عنوان اینکه نمایشگاه دو بخش کالبدی و محتوایی دارد، افزود: تصمیم‌سازی و سهم هر مجموعه در دبیرخانه‌ای که میراث فرهنگی تعیین کرده است، مشخص می‌شود.

حسینی با تأکید بر اینکه باید به تبلیغات توجه ویژه‌ای داشت، اظهار کرد: در این خصوص می‌توان از ظرفیت شهرداری‌ها بهره برد تا بتوان سایر استان‌ها را به این نمایشگاه دعوت کرد. نیاز است دبیرخانه یا کارگروه تبلیغات نیز تشکیل شود و در روزنامه‌های محلی دیگر استان‌ها هم تبلیغات کنیم و حتی در کشورهای منطقه نیز در چهارچوب قوانین، به این موضوع بپردازیم.

وی با عنوان اینکه عارضه‌یابی نمایشگاه‌های قبلی و رفع ضعف‌های نمایشگاه کمک‌کننده خواهد بود، تصریح کرد: در ورودی نمایشگاه تهران باید یک تبلیغات هماهنگ و مطلوب برای راهنمایی مراجعه‌کنندگان درنظر گرفته شود و هر دستگاه اجرایی مدیران و جامعه ذی‌نفعان خود را به استان همدان دعوت کند.

حسینی با تأکید بر اینکه برای موضوع مذکور تیم رسانه‌ای تشکیل شود، گفت: باید تبلیغات در سطح ملی باشد و تولید محتوا و مستندسازی، از لازمه‌های این امر است.

وی با بیان اینکه کارگروه مالی پشتیبانی نیز برای تأمین مالی، تعیین نحوه نقش‌آفرینی سازمان‌ها و چیدمان و طراحی غرفه باید تشکیل شود، اظهار کرد: طراحی و چیدمان غرفه مناسب باید مورد توجه قرار بگیرد و در آن فضایی برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری منسجم و معرفی ظرفیت‌های بوم‌گردی استان درنظر گرفته شود.

حسینی در ادامه افزود: انواع گردشگری همدان مانند سلامت، کشاورزی، طبیعی، مذهبی، صنایع دستی و هر آنچه ظرفیت در استان وجود دارد، باید معرفی شود؛ برنامه‌های مرتبط با کودک نیز دیگر موضوعی است که باید درنظر گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر اینکه فناوری در این نمایشگاه مد نظر قرار بگیرد، گفت: آژانس‌ها نیز باید دفتر مستقر داشته باشند تا بتوانند تورهای سفر خود را در همان محل تعیین کنند.

وی افزود: بازاریابی باید در حین خرید باشد؛ می‌بایست افراد را جذب کرد. مراکز اقامتی و هتل‌ها را با داشتن یک نقشه راه مشخص، لازم است که معرفی کنیم.

حسینی در ادامه تأکید کرد: انتظار ما از میراث فرهنگی این است؛ در جلسه بعدی که با حضور استاندار برگزار خواهد شد، همه موضوعات با یک نقشه راه وجود داشته باشد و برای دعوت‌نامه‌ها در سطح ملی، پوشش رسانه‌ای و تبلیغات، راهکار ارائه دهد؛ به‌واقع ما باید درخصوص یک طرح مصوب و مستند گفت‌وگو کنیم.

وی افزود: دعوت و حضور نماینده‌هایی از خواهرخوانده‌های همدان در نمایشگاه، دیگر موضوع حائز اهمیت است.

حسینی با اشاره به اینکه در پایان نمایشگاه باید گزارش دستاوردهای آن تدوین شود، عنوان کرد: نشست‌ها، بازدیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و همه جوانب این نمایشگاه باید در این گزارش بیان شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود درخصوص موضوع گردشگری سلامت افزود: گردشگری سلامت باید بین‌المللی شود و در نمایشگاه‌های مرتبط با این حوزه، می‌بایست حضور یابیم و توجه داشته باشیم که قوی‌ترین صنعت مالی دنیا درحال حاضر، گردشگری سلامت است.

* نباید نگاه به گردشگری به‌صورت بخشی باشد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان نیز ضمن عرض تسلیت به‌دلیل حادثه روز گذشته در کرمان و شهادت برخی از هم‌وطنان، اظهار کرد: گردشگری موضوعی بین بخشی و همگانی است.

محسن معصوم‌علیزاده افزود: گردشگری می‌تواند در استان همدان پایه اصلی توسعه برای پیشرفت باشد که در سند آمایش کشور و استان نیز به گردشگری به‌عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه استان اشاره شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ظرفیت‌های موجود در حوزه فرهنگ، تاریخ و طبیعت وجود دارد و عملی کردن آن برعهده همه مدیران در بخش‌های مختلف است.

معصوم‌علیزاده با تأکید بر اینکه نباید نگاه به گردشگری به‌صورت بخشی باشد، گفت: در گردشگری همدان جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، صنعت و تمام بخش‌ها نقش دارند و همه کنار هم می‌توانند پازل جذب گردشگر را تکمیل کنند.

وی با اشاره به اینکه ارتباط برقرار کردن بین سه استان در غرب کشور برای پوشش‌دهی حوزه گردشگری و مقصد قرار دادن منطقه غرب که توسط شهرداری انجام شد کار مطلوبی بود، اظهار کرد: نمایشگاه گردشگری فضایی است که همدان در آن می‌بایست خود را به‌خوبی در ذهن گردشگران و بخش عمده‌ای از بازدیدکنندگان آن که فعالان حوزه صنعت گردشگری هستند، عنوان و معرفی کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با عنوان اینکه نمایشگاه مذکور تنها به میراث فرهنگی مرتبط نیست و همه دستگاه‌ها باید در برگزاری هرچه بهتر آن حضور داشته باشند، افزود: باید دید هر شهردار چقدر می‌تواند فضا و امکانات در اختیار گردشگران قرار دهد؟

وی در ادامه با اشاره به اینکه در همدان 170 مجتمع سرویس بهداشتی موجود است و دو هزار و 300 چشمه سرویس بهداشتی در آن‌ها وجود دارد که نیاز به توجه و سامان‌دهی مناسب دارند، گفت: همچنین همدان دارای 17 مجتمع خدماتی است که در مسیر اصلی قرار دارند.

معصوم‌علیزاده در ادامه تصریح کرد: نمایشگاه گردشگری محلی برای تبادل اطلاعات بوده و در کنار تبلیغ کمک می‌کند تا ایده‌های نو برای این حوزه نیز ایجاد شود.

وی از برگزاری جشنواره‌ بین‌المللی در استان همدان طی سال آینده خبر داد و اظهار کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی برای معرفی ظرفیت‌های استان، بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

این مقام مسئول افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری باید فضای کار (از بوم‌گردی گرفته تا سایر ظرفیت‌ها) را به‌خوبی معرفی کنیم؛ البته همه فرصت‌ها را در یک سایت آماده کرده‌ایم و در اختیار افراد قرار داده‌ایم.

معصوم‌علیزاده با بیان اینکه در سال آینده ثبت جهانی هگمتانه را پیش رو داریم، اظهار کرد: دو کاروانسرای ما ثبت جهانی شده‌اند که نیاز به توجه ویژه به آن‌ها داریم.

وی در ادامه گفت: ما در حوزه گردشگری باید بتوانیم از عهده مشکلات برآمده و رقابت مطلوبی را برای آن رقم بزنیم و ظرفیت‌های شهر خود را بهتر معرفی کنیم که موفق باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در پایان درخصوص گردشگری سلامت افزود: امسال به‌صورت ویژه ظرفیت‌های استان نیاز به معرفی دارند و می‌بایست به‌خوبی و نه‌تنها با بروشور، معرفی شوند؛ به‌طوری که همدان یکی از مقاصد برای افراد جهت موضوع درمان باشد.

شناسه خبر 77963