شناسه خبر:78124
1402/10/19 10:01:53
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان خبر داد:

شناسایی 219 ملک مازاد ادارات کرمانشاه

سپهرغرب، گروه خبر: به گفته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه، تاکنون 219 فقره از اموال مازاد ادارات و دستگاه‌های کرمانشاه در راستای طرح مولدسازی دارایی‌های دولت شناسایی شده که درآمد حاصل از فروش آنها به تکمیل طرح‌های نیمه تمام اختصاص خواهد یافت.

محمود رشیدی اقدم با بیان اینکه مولدسازی دارایی‌های دولت با جدیت در کرمانشاه دنبال می‌شود، گفت: از ابتدای طرح مولدسازی دارایی‌های دولت در سال 1399 تاکنون 219 فقره ملک مازاد دستگاه‌ها در سراسر استان شناسایی شده که ارزش آنها بالغ بر 6950 میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: از این املاک مازاد شناسایی شده، تاکنون 61 فقره به ارزش 1100 میلیارد ریال به فروش رفته است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه از سرعت گرفتن کار شناسایی املاک مازاد دستگاه‌ها در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 93 فقره ملک مازاد دستگاه‌ها شناسایی شده که از این تعداد دو ملک به ارزش 66 میلیارد ریال به فروش رفته است.

رشیدی اقدم از اهمیت مولدسازی دارایی دولت و فروش املاک مازاد دستگاه‌ها یاد کرد و افزود: هدف از این طرح آن است که املاک و دارایی‌هایی که سال‌ها به شکل ناکارآمد اداره شده، تبدیل به منابع مالی شده و صرف تکمیل طرح‌های نیمه تمام شود.

وی با تاکید بر اینکه 100 درصد منابع حاصل از مولدسازی باید به تکمیل طرح‌های نیمه تمام اختصاص یابد، اظهار کرد: نیمی از این منابع بر طرح‌های نیمه تمام اولویت‌دار و نیمی برای طرح‌های نیمه تمام دستگاهی که املاک آن فروش رفته، اختصاص خواهد یافت.

به گفته این مسئول، فروش این اموال نیز به صورت کاملا شفاف و از طریق مزایده انجام می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با بیان اینکه پروژه‌های اولویت‌داری نیز در استان مشخص شده که درآمد حاصل از فروش املاک مازاد به آنها اختصاص یابد، پروژه قطار شهری، سامانه گرمسیری، راه آهن و... را از مهمترین آنها برشمرد.

رشیدی اقدم درباره املاکی که مازاد شناخته شده و به فروش می‌رسند نیز گفت: املاکی که دیگر در راستای وظایف ذاتی دستگاه استفاده نمی‌شود، بیش از یکسال است راکد و بدون استفاده مانده و یا فاقد توجیه اقتصادی است، مشمول این طرح می‌شوند.

شناسه خبر 78124