شناسه خبر:78290
1402/10/23 09:22:12

سپهرغرب، گروه خبر: متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ کولورکتال بیمارستان شهیدبهشتی از انجام نخستین عمل جراحی لاپاراسکوپی برداشت از روده بزرگ برای درمان سرطان در استان همدان خبر داد.

سیامک دانشور اظهار کرد: این عمل جراحی روی بیمار 60 ساله‌ای که از بیماری سرطان روده بزرگ رنج می‌برد، در مرکز آموزشی درمانی شهیدبهشتی و برای نخستین‌بار در استان همدان با موفقیت انجام شد.

وی با بیان اینکه در روش مذکور تنها با ایجاد دو تا سه برش کوچک به اندازه 20 میلی‌متر درمان بیمار از طریق لاپاراسکوپی انجام شد، افزود: درصورت انجام عمل جراحی باز ضمن ایجاد برش‌های 20 تا 30 سانتی‌متری بر شکم بیمار، عوارض و طول درمان بیمار نیز بیشتر می‌شد.

رئیس بیمارستان شهیدبهشتی تصریح کرد: تسریع درمان و ترخیص زودتر بیمار، درد کمتر، دوره نقاهت کوتاه و بازگشت سریع‌تر بیمار به فعالیت روزانه و کمتر شدن عوارض جراحی، از مهم‌ترین مزایای انجام این عمل بزرگ به روش لاپاراسکوپی است.

این عمل توسط تیم جراحی مرکز آموزشی درمانی شهیدبهشتی به سرپرستی سیامک دانشور و همکاری احمد مرادی متخصص بیهوشی با موفقیت انجام شد.

* استقرار تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی در مرکز آموزشی درمانی شهیدبهشتی

دانشور به دریافت تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی از محل وام بانک جهانی اشاره کرد و گفت: درخصوص دریافت تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی از محل وام بانک جهانی و سازمان جهانی بهداشت در قالب پروژه ICERP، تمامی مراکز درمانی کشور توسط تیم مجرب سازمان بهداشت جهانی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی افزود: خوشبختانه با همکاری معاونت توسعه دانشگاه و فراهم کردن زیرساخت‌ها، مرکز آموزشی درمانی شهیدبهشتی همدان موفق به دریافت تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی شد.

رئیس بیمارستان شهیدبهشتی همدان عنوان کرد: تجهیزات دریافت‌شده شامل یک دستگاه اوتوآنالیزر بیوشیمی با سرعت 430 تست در ساعت و همچنین یک دستگاه سِل کانتر فول اتومات با تمامی تجهیزات و محلول‌های مصرفی است.

دانشور افزود: اعتبار تجهیزات تحویلی بالغ‌بر 60 میلیارد ریال است که در روزهای آینده در چرخه خدمت‌رسانی به مردم قرار می‌گیرند.

شناسه خبر 78290