شناسه خبر:78337
1402/10/24 11:02:23

سپهرغرب، گروه خبر - پیام زمانی: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحولات منطقه به‌ویژه فلسطین و غزه، خاطرنشان کرد: جریان رسانه انقلابی در یک نبرد نفس‌گیر در برابر جریان ظالمانه رژیم صهیونیستی اسرائیل و آمریکا بوده و تاکنون موفقیت‌های خوبی داشته است.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی : محمدحسین صفارهرندی عصر پنجشنبه در آیین اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر و گردهمایی اهالی رسانه استان همدان که به همت سازمان بسیج رسانه در مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی‌سینا برگزار شد، بیان کرد: رژیم صهیونیستی اسرائیل به سرکردگی آمریکای جنایتکار دارای هزاران شبکه ماهواره‌ای بوده و در زمینه رسانه از امکانات بالایی برخوردار است.

وی ضمن تسلیت و تبریک شهادت شهدای حادثه تروریستی کرمان و شهدای غزه، ادامه داد: با تمامی امکاناتی که دشمنان در دست دارد، اما اقتدار فلسطین حرف اول را می‌زند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: خبرنگاران در غزه و فلسطین به‌خوبی توانسته‌اند حماسه‌آفرینی‌ها و رشادت‌ها را برای جهان انعکاس دهند.

صفارهرندی با اشاره به ظرفیت موجود در پیام‌رسان‌های داخلی، بیان کرد: عملکرد و ابتکار عمل رسانه‌های بسیجی و بسیجیان اهل رسانه ستودنی و قابل تقدیر است.

وی ضمن تقدیر از عوامل برگزارکننده نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر، عنوان کرد: عنوان انتخاب‌شده برای این جشنواره نیز بسیار جالب و قابل توجه و تأمل است؛ چرا که جناب ابوذر نیز بدون امکانات رسانه‌ای، توانست پیام خودش را به دیگران منتقل کند.

عضو شورای نظارت بر صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پیام عدالت‌خواهی و پیام شورش علیه نابرابری‌های مسلمانان در جهان طنین‌انداز شده است، افزود: دشمنان هرجا که احساس کردند رسانه علیه آن‌ها پیامی را انتشار داده است، در برابر آن ایستاده و مانع شدند.

صفارهرندی با اشاره به شخصیت سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و روحیه جهادی این فرمانده دلاور و شجاع، ادامه داد: با تمامی برنامه‌ریزی‌های دشمن برای از بین بردن نام شهیدسلیمانی در جهان، ولی اراده خداوند مانع از این کار شد و پیام ایشان به گوش آزادی‌خواهان جهان رسید.

وی با تأکید بر اینکه خداوند وعده پیروزی مسلمانان را در قرآن داده است، بیان کرد: خداوند به ما دستور داده است که در نبردها، منصفانه عمل کنیم و خداوند متعال نیز وعده داده که ملائکه را به کمک می‌فرستد و آثار حضور ملائکه را در عمل مثبت میدان رسانه می‌توان مشاهده کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ویژگی خاص مسلمانان و اهل یقین را عدم دلبستگی به دنیا دانسته و افزود: رستگاران کسانی هستند که به باطن دنیا نگاه می‌کنند، اما در مقابل کسانی هستند که دلبسته ظاهر دنیا شده و در آن غرق می‌شوند.

صفارهرندی با اشاره به اینکه در کار خبری نیاز به تعجیل داریم، عنوان کرد: اگر در کار رسانه‌ای و انعکاس واقعیت‌ها غافل باشیم، دشمن از ما جلو می‌زند و با نیرنگ و فریب، دروغ را به خورد جامعه می‌دهد.

وی با تأکید بر این موضوع که قضاوت سطحی و توجه به ظواهر همواره ما را از کشف حقیقت بازمی‌دارد، بیان کرد: مردم همیشه به دنبال نتیجه زودرس و زودبازده در کار خود هستند؛ درصورتی که جناب ابوذر همیشه دوراندیش بوده و مصلحت را در این می‌دانستند که چه چیزی می‌تواند مایه خیر و برکت در زندگی باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام داشتن صبر و طاقت در انجام کار‌های فرهنگی را یک ضرورت دانست و افزود: استقرار فرهنگ در گذر زمان اتفاق افتاده و نتیجه هرچه شد، ما باید بدانیم که مأمور به انجام تکلیف هستیم.

صفارهرندی با اشاره به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد: دشمنان همه امکانات خود را بسیج کرده تا به مردم و جمهوری اسلامی آسیب بزند و توانسته به محیط دانشگاه و اجتماع ما نیز نفوذ کند.

وی دوقطبی کردن مردم و جدایی بین دولت و مردم را از اهداف دشمن در ایام انتخابات دانست و افزود: دشمنان و منافقین داخلی و خارجی به دنبال این موضوع هستند که در ایام انتخابات، مردم را نسبت به نظام و انقلاب دلسرد کرده و قدرت‌نمایی کنند.

صفارهرندی با تأکید بر این موضوع که نباید دشمنان برای ما برنامه‌ریزی کنند و مردم فریب آن‌ها را بخورند، خاطرنشان کرد: این دوره از انتخابات متفاوت بوده و به نتیجه آن نیز بسیار امیدوار و خوش‌بین هستم.

* تقدیم 1100 شهید در عملیات کربلای 4 و 5 از استان همدان

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان نیز در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن روز بسیج رسانه به تمامی اصحاب رسانه استان همدان، خاطرنشان کرد: اهالی رسانه هم در داخل کشور و هم در بیرون از مرز‌های جغرافیایی ایران خوش درخشیدند و پیام اسلام را به دنیا صادر کردند.

سردار مظاهر مجیدی با اشاره به فرا رسیدن سالگرد عملیات کربلای پنج، بیان کرد: در طول عملیات کربلای چهار و پنج استان همدان یک‌هزار و 100 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

وی با تأکید بر فرمایش امام خمینی (ره) که شلمچه قطعه‌ای از بهشت است، ادامه داد: استان همدان در طول تاریخ خوش درخشیده و در دوران دفاع مقدس نیز خدمات ارزنده‌ای را ارائه داده و از خود به یادگار گذاشته است.

مجیدی با اشاره به زندگی پُرافتخار سردار شهید حاج‌ستار ابراهیمی‌هژیر، عنوان کرد: این فرمانده شهید در عملیات کربلای پنج نقش بسیار ارزنده‌ای داشته و خدمات او هیچگاه فراموش نخواهد شد؛ چراکه اسطوره‌ها در تاریخ ماندنی هستند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان شهدا را مایه عزت و برکت جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و افزود: حاج‌ستار بعد از شهادت برادر خود صمد نیز اجازه نداد پیکر او را به عقب منتقل کنند و تأکید داشت که اگر پیکر سایر شهدا را به عقب آوردند، پیکر برادرش را نیز به عقب منتقل کنند.

سردار مجیدی با تأکید بر اینکه شهدا الگو‌های عملی ما هستند و زندگی آن‌ها مایه عبرت است، ادامه داد: شهید حاج‌ستار ابراهیمی‌هژیر در آخرین روز‌های عملیات کربلای پنج در مسیر بصره به شهادت رسید و پیکرش در قایش، روستای محل تولدش، به خاک سپرده شد.

وی با اشاره به اینکه انعکاس مظلومیت مردم غزه و فلسطین برعهده خبرنگاران و اصحاب رسانه است، تأکید کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از 350 شهید خبرنگار داشته‌ایم، درصورتی که در همین سه ماه اخیر بیش از 160 نفر از خبرنگاران در غزه به شهادت رسیدند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان تفاوت‌های جنگ سخت و جنگ نرم، افزود: جنگ فعلی در غزه و فلسطین، یک جنگ ناجوانمردانه و نابرابر است و در آن به غیر نظامی‌ها نیز حمله می‌شود تا جایی که زنان و کودکان بی‌گناه نیز به شهادت می‌رسند.

سردار مجیدی با اشاره به اینکه خبرنگاران در صف اول جهاد و مبارزه هستند، عنوان کرد: صدای مظلومیت مردم غزه و فلسطین را خبرنگاران به جهان انعکاس دادند و ماهیت آمریکا و اسرائیل را مشخص کردند.

وی کار خبرنگاری را همان جهاد تبیین مقام معظم رهبری دانست و افزود: هرکس می‌خواهد با مردم فلسطین و غزه همدردی کند، مورد هجمه قرار می‌گیرد؛ اما خبرنگاران با تمامی هجمه‌های موجود، به وظیفه خود عمل کرده و در مسیر صحیح، ثابت‌قدم ماندند.

شناسه خبر 78337