شناسه خبر:78430
1402/10/26 08:55:00
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان خبر داد:

برگزاری نشست تخصصی ارزیابی تأثیرات اجتماعی (اتا) در پروژه‌های شهری همدان

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان از برگزاری نشست تخصصی ارزیابی تأثیرات اجتماعی (اتا) در پروژه‌های شهری همدان خبر داد.

علی رضایی اظهار کرد: سیاست مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان در دوره ششم، افزایش همکاری و ارتقای تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی و برگزاری کارگاه‌های علمی و نشست‌های تخصصی شهراندیشی در محیط‌های دانشگاهی است تا شاهد ارتقای سطح کمی و کیفی نشست‌های علمی باشیم.

وی بیان کرد: در همین راستا و با همکاری دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا و مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) نشست تخصصی ارزیابی تأثیرات اجتماعی (اتا) در پروژه‌های شهری همدان برگزار خواهد شد.

رضایی هدف از برگزاری این نشست تخصصی را توجه ویژه به پیوست فرهنگی و اجتماعی در اجرای پروژه‌های شهری برشمرد و گفت: در اجرای پروژه‌های عمرانی به تمامی ابعاد آن توجه می‌شود، اما متأسفانه پیوست اجتماعی و فرهنگی در آن‌ها کم‌رنگ است و یا اصلاً دیده نمی‌شود و همین امر مشکلات بعدی را به‌وجود می‌آورد که متأسفانه امروز در برخی از پروژه‌ها شاهد این خلأ هستیم.

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود مدیران شهری در اجرای پروژه‌های عمرانی در کنار توجه به پیوست‌های شهرسازی، محیط‌زیستی، بهداشتی، اقتصادی، ترافیکی و سایر حوزه‌ها، به پیوست مهم و اثرگذار فرهنگی و اجتماعی نیز اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

شناسه خبر 78430