شناسه خبر:78581
1402/10/30 10:24:40

نماینده ولی فقیه در استان گفت: وجود قوانین متعدد و ساختارهای ایجاد شده باعث شده درگیر دیکتاتوری ساختارها شویم.

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی در دوازدهمین اجلاس مجمع بسیجیان استان همدان در سالن جلسات استانداری همدان اظهار کرد: مطالبه‌گری روشمند و منطقی در حال شکل‌گیری است به طوری که در این نشست فقط مشکلات مطرح نشد و راهکارها نیز ارائه شد.

وی با بیان اینکه ما همه قبول داریم دولت می‌خواهد مشکل مسکن را برطرف کند و حسن نیت مسئولان ارشد را هم حس می‌‌کنیم اما باید دید چرا مشکلات آن طور که باید حل نمی‌شود؟ گفت: معتقدم دیکتاتوری ساختارها مانع حل مشکلات شده است، از یک سو آنقدر قانون ایجاد و آنها را به بت تبدیل کردیم و از سوی دیگر نهاد ایجاد کردیم که ساختارها دیکتاتور شدند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه آنقدر گرفتار ساختارها شده‌ایم که مدیر خوب هم گرفتار می‌شود و نمی‌تواند در مسیر تحول حرکت کند افزود: وقتی قانون و ساختار مشکل ایجاد می‌کند، اخذ مجوز نیز طولانی می‌شود.

وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) در چهار سال حکومت خود با وجود جنگ‌های متعدد مشکل مسکن را حل کرد تاکید کرد: باید ساختارها اصلاح شود تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه اگر ساختارهای مزاحم را برداریم مشکل مسکن را یک ساله حل می‌کنیم گفت: طرح‌های مطرح شده واقعیت دارد و اجرایی است اما آنقدر در ساختارها درگیر می‌شویم که اجرایی نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ساختارهایی درست کرده‌ایم و خودمان را در قفس انداخته‌ایم به طوری که 3 هزار صفحه قانون ایجاد کردیم که بعضا برخی از آنها مانع تولید شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: البته آقای رئیس جمهور عنوان کرده که بنا بر این است به استان‌ها بیشتر اختیار داده شود

*ایجاد پردیس دانش‌بنیان برای کاهش مصرف آب در همدان

استاندار همدان گفت: برای کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی پردیس دانش‌بنیان برای نخستین بار در کشور در همدان ایجاد شد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: برای حل مشکلات باید همراهی و هماهنگی انجام شود، اگرچه ارتباط و تعامل بین دولت و مجموعه‌های اندیشه‌ورز بسیج وجود دارد.

وی با بیان اینکه نگرانی و دغدغه‌های اندیشه‌ورز در دولت نیز وجود دارد افزود: نگرانی‌های ما در حوزه آب و خاک به اندازه بسیجیان و حتی بیشتر است چنانکه پردیس دانش‌بنیان برای نخستین بار در کشور ایجاد شده تا بهره‌وری افزایش و مصرف آب کاهش یابد.

استاندار همدان با بیان اینکه بسیجیان باید به صورت خاص در جهاد تبیین ورود کنند گفت: ارتباط مستقیمی باید با آموزش پرورش و سطح جامعه ایجاد شود چراکه پاشنه آشیل ما فرهنگ است.

وی در ادامه خاطر‌نشان کرد: دشمن به دنبال متلاشی کردن بنیان خانواده و جامعه است و این جمع می‌تواند در سطح جامعه تاثیرگذار باشد.

قاسمی‌فرزاد در پایان با تاکید بر حضور پرشور در انتخابات تصریح کرد: باید در خلق حماسه‌ای دیگر در روز 11 اسفندماه پای کار بوده و با تبیین دستاوردهای نظام در این زمینه ورود جدی داشته باشیم.

*نگاه مجاهدانه کربلای 5 را در انتخابات پیاده کنیم

فرمانده سپاه انصارالحسین ع اظهار کرد: در سازمان بسیج ساختارهایی در حال شکل‌گیری است که در راستای تمدن‌سازی است و یکی از این ساختارها مجامع بسیج است که در سراسر کشور و استان همدان به شکل خوبی رقم می‌خورد.

سردار مظاهر مجیدی با بیان اینکه امید است از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم افزود: در تمام شهرستان‌ها مجمع بسیج شکل گرفته است که همراهی خوبی از سوی مدیران صورت گرفته است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه مجمع بسیج برای این است که مشکلات استان شناسایی و راهکار حل آنها ارائه شود تصریح کرد: ماهیت اقشار بسیج برای این است که مشکلات به خوبی شناسایی و در کنار مدیران استان از حضور نخبگان برای حل مشکلات استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه چند سالی است که مقام معظم رهبری تاکید بر ایران قوی دارند ادامه داد: ما باید زیرساخت‌های کشور را قوی کنیم تا به ایران قوی برسیم، ایران قوی فقط در حوزه نظامی نیست و باید همه مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... قوی باشیم.

مجیدی با تاکید بر اینکه حل مشکلات نیاز به همراهی و وحدت دارد در حالی که اگر بخواهیم هر کدام به سمتی برویم، به اهداف خود نخواهیم رسید خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های استان بسیار بالاست و از ما انتظارات بالایی وجود دارد و باید همفکری و همگرایی را بیشتر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر شبکه مردمی ایجاد شود ما موفقیم گفت: اگر محله اسلامی شکل گرفت مشکلات را می‌توان حل کرد به طوری که باید مسائل از کف جامعه و محلات حل و به سمت ساختارهای بالاتر پیش برویم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه نمی‌توانیم فقط انتقاد کنیم، بلکه باید راهکار آن را ارئه و در حل مشکل همراهی کنیم اظهار کرد: یکی از تکالیف امروز این است که در هیچ روستای بالای 20 خانواری مشکل آب نداشته باشیم و یا نیاز به ایجاد شغل داریم، مردم، دولت و بسیج باید همراهی کنند تا مشکلات برطرف شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در آستانه عملیات کربلای 4 و 5 قرار داریم افزود: برخی کربلای 4 را عدم فتح می‌دانند، اما واقعیت این است که تجربیات و پیش‌زمینه این عملیات موفقیت‌های عملیات 5 را فراهم کرد، استان همدان نیز یک‌هزار و 100 شهید در این دو عملیات تقدیم کرده است.

مجیدی با بیان اینکه دشواری زیادی کشیده‌ایم تا دستاوردهای آینده به دست آمده است تاکید کرد: در انتخابات پیش روی مجلس نیز همین شرایط برقرار است و این رویداد ده‌ها برابر عملیات کربلای 5 اهمیت دارد و نگاه مجاهدانه آن روزها را باید امروز در عرصه انتخابات داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز در کوچه و بازار و خانواده باید چهره به چهره اهمیت انتخابات تبیین شود گفت: یک حضور به عظمت کربلای 5 باعث می‌شود مشت محکمی به دهان دشمنان بزنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تاکید کرد: اگر امروز حرف خود را بر اساس علم و تخصص مطرح کنیم، پذیرفته می‌شود و مردم نیز همراهی می‌کنند.

 

شناسه خبر 78581