شناسه خبر:78646
1402/11/1 11:14:11

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام از محقق شدن 65 درصدی تعهدات کشت قراردادی در استان ایلام خبر داد.

حمیدرضا شکری در این‌باره گفت: از تعهدات کشت قراردادی محصولات غلات و کلزا تاکنون، در استان 65 درصد محقق شده است.

وی افزود: تعهدات ابلاغی کشت قراردادی تعاون روستایی استان برای سال زراعی 1403_ 1402 به میزان 35 هزار هکتار بوده است که از طریق پیگیری ادارات و شبکه‌های تعاونی‌های تولید و روستایی به میزان 23 هزار هکتار معادل 65 درصد تاکنون محقق شده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که تا پایان بهمن‌ماه (پایان زمان کشت قراردادی) کل تعهدات ابلاغی تعاون روستایی انجام گیرد.

شکری خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت تشکل‌های تعاون روستایی در استان و پایکار آمدن آنها از نقاط قوت اجرای این طرح توسط تعاون روستایی است و اکنون این طرح با شتاب بیشتری در دستور کار تعاون روستایی استان است.

ایشانوی اظهار داشت: حدود 203 هزار هکتار از اراضی آبی و دیم استان دارای پتانسل کشت قراردادی هستند و سهم تعهداتی این طرح توسط تعاون روستایی استان از پیشرفت مناسبی برخوردار است.

مدیرکل تعاون روستایی استان با اشاره به مزایای اجرای این طرح توسط کشاورزان یادآور شد: دولت 20درصد از بیمه محصولات کشاورزی را بطور رایگان پرداخت می‌کند و مابقی از طریق تسهیلات بانکی و پس از برداشت محصول و از محل خرید آن از کشاورزان کسر می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین کشاورزان طرف کشت قراردادی نیز به ازای هر تن محصول تحویل داده شده به مراکز خرید به میزان 150 هزار تومان برخوردار خواهند شد.

وی متذکر شد: کشاورزانی که کشت قراردادی انجام داده‌اند در اولویت نهاده‌های کشاورزی خصوصاً کود مورد نیاز می‌باشند.

شکری اضافه کرد: کشاورزانی که تاکنون موفق به انجام کشت قراردادی نشده‌اند با توجه به شرایط خشکسالی و سایر حوادث پیش‌بینی نشده که منجر به احتمال خسارت به محصولات کشاورزی آنها می‌شود هر چه زودتر نسبت به انجام کشت قراردادی خود اقدام نمایند و از مزایای این طرح استفاده کنند.

وی در پایان گفت: کشاورزان با توجه به زمان باقی‌مانده با تماس و یا مراجعه به ادارات تعاون روستایی شهرستان‌های حوزه عمل خود برای ثبت کشت قراردادی قبل از اتمام زمان آن، استفاده کنند.

 

شناسه خبر 78646