شناسه خبر:78753
1402/11/3 12:37:42

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: از ظرفیت‌های قانونی برای توسعه گردشگری و حفظ و احیای میراث فرهنگی استفاده شود.

اکبر محمدی امروز دوشنبه 2 بهمن در جریان بازدید از ظرفیت‌های ماده 27 قانون الحاق (2) و تبصره 19 بودجه سنواتی در جهت مشارکت بخش غیردولتی در بازسازی، مرمت و احیای بناهای قدیمی سنندج جهت ارائه خدمات بومگردی سنتی، هتل بوتیک و آکادمی هنر سنندج با اشاره به جایگاه گردشگری در توسعه اظهار کرد: یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند در بحث اشتغال و توسعه استان به عنوان تسهیل گر عمل کند، حوزه گردشگری است و باید زیرساخت‌ها و زمینه لازم برای توسعه این صنعت در سطح استان بیشتر فراهم شود.

وی افزود: استفاده از مشارکت بخش خصوصی در حوزه گردشگری به‌منظور احیا و بهره‌برداری از آثار تاریخی با هدف ایجاد اشتغال و ارزآوری و کمک به دولت برای کاهش هزینه‌های نگهداری از این تعداد آثار تاریخی، بسیار حائز اهمیت است که در همین راستا اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های قانونی به وجود آمده اعم از ظرفیت ماده 27 قانون الحاق (2) و تبصره 19 بودجه سنواتی برای صیانت، توسعه و بهره‌برداری مناسب از آثار فرهنگی و تاریخی در استان کردستان بهره‌گیری کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، با اشاره به مسائل و مشکلات استان در حوزه گردشگری عنوان کرد: با حمایت و تعامل با بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران می‌توانیم به‌سمت کاهش مشکلات و موانع، حرکت کرده و با تسهیلگری در بخشی که وظیفه حاکمیتی ما در این حوزه است، زمینه ساز حمایت سرمایه‌گذاران باشیم.

محمدی، با تأکید بر این که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان نگاه حمایتی به سرمایه‌گذاران حوزه میراث‌فرهنگی دارد، خاطرنشان کرد: قراردادهای واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی برای احیا و بهره‌برداری، اگر از پایه درست باشد، می‌توانیم مشکلات و موانع سرمایه‌گذاران را رفع کنیم.

در پایان محمدی ابراز امیدواری کرد تا با حمایت دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط شاهد توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باشیم.

شناسه خبر 78753