شناسه خبر:78871
1402/11/8 12:38:20

سپهرغرب؛ گروه خبر- سمیرا گمار: استاندار همدان گفت: برای انقلاب هزاران شهید داده‌ایم، اکنون چه ترسی داریم که سکوت کنیم؟ باید مسائل را با صدای بلند و رسا فریاد زد و در دفاع از دستاوردهای انقلاب، لکنت نداشت.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز گذشته در شورای اطلاع‌رسانی استان همدان که با حضور جمعی از مدیران در سالن شهدای استانداری برگزار شد، با بیان اینکه باید در حوزه اطلاع‌رسانی و تبلیغات هم‌افزایی، هماهنگی و انسجام‌بخشی به مطالب را سرلوحه کار خود قرار دهیم، عنوان کرد: چیزی که نسبت به آن غفلت کرده‌ایم، اطلاع‌رسانی منسجم بوده و مطالب عموماً به‌صورت پراکنده و جسته‌وگریخته اعلام شده؛ بنابراین باید در این بخش متمرکز شویم.

وی افزود: تمام تلاش نظام تبلیغات استکباری و ایادی صهیونیستی این است که درخصوص ایران سیاه‌نمایی کرده و با بزرگ‌نمایی مشکلات، دستاوردهای انقلاب را زیر سؤال ببرند و علاوه‌بر آن چهره پاکی را از رژیم منحوس پهلوی به نسل جوان ارائه کنند.

استاندار همدان ادامه داد: گاهی اوقات افرادی وابسته به رژیم سابق هستند که اعترافاتی از آن دوران سیاه دارند، می‌توان از آن‌ها برای تبیین گذشته استفاده کرد؛ اگر تریبون در اختیار دارید، از این فرصت مهم غافل نشوید.

قاسمی‌فرزاد با این بیان که باید عمق سرسپردگی، وابستگی و ظلم و ستم رژیم پهلوی به مردم نشان داده شود، تصریح کرد: برای انقلاب هزاران شهید داده‌ایم، اکنون چه ترسی داریم که سکوت کنیم؟ باید مسائل را با صدای بلند و رسا فریاد زد و در دفاع از دستاوردهای انقلاب، لکنت نداشت.

وی تأکید کرد: باید واقعیت‌های تلخ روشنگر آن دوره را گفت و البته خدمات نظام مقدس اسلامی را نیز می‌بایست مطرح کرد تا دشمن نتواند با مسموم کردن ذهن نسلی که آن دوره را ندیده، به اهداف خود دست یابد.

استاندار همدان در ادامه با ابراز خرسندی از برگزاری اردوی راهیان پیشرفت و تأکید بر تقویت آن در استان، اذعان کرد: حوزه معاونت سیاسی و روابط عمومی استانداری باید در این بخش با هماهنگی عمل کنند و از این ظرفیت‌ نهایت استفاده را برای تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، بکنند.

قاسمی‌فرزاد سپس خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم جامعه ایرانی، فرهنگ مقاومت و ایثار نهفته در کُنه و بُن آن است که باید تقویت شود؛ هر جامعه‌ای این دارایی گران‌بها را ندارد. باید این عنصر درخشان مردم ایران را بزرگ کرد و به‌خاطرش قدردان آنان بود.

وی با این بیان که مردم ایران همیشه در انتخابات با مشارکت حداکثری حضور خود را به رخ دوست و دشمن کشیده‌اند، اذعان کرد: همه باید با تمام ظرفیت‌هایشان پای کار انتخابات بیایند؛ دشمن می‌خواهد مردم انتخابات را کم‌رنگ کنند، اما وظیفه هر ایرانی است که با حضور در پای صندوق رأی، علاقه خود را به کشور اعلام کند.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه امروز وقت دلخوری و گلایه نیست، متذکر شد: هرکس تریبون دارد، مطالبه‌گری را تعطیل کند، اکنون وقت امیدآفرینی است؛ مشکلات زیاد است، اما خدمات بسیار بزرگ‌تر و بیشتر است، باید تمرکز خود را روی این محور قرار دهید.

قاسمی‌فرزاد در خاتمه سخنان خود با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی کارهای خوبی انجام می‌دهند و نیاز است همان‌ها را تبیین کنند، افزود: چرا مدیران کاری که انجام می‌دهند را به مردم اطلاع‌رسانی نمی‌کنند؟ کارهایی انجام شده و باید مردم در جریان قرار بگیرند تا دلگرم شوند؛ از فضای موجود برای این مهم استفاده کنید.

   پیوست رسانه‌ای اقدامات انجام‌شده توسط دستگاه‌های اجرایی درنظر گرفته شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به اینکه نشاط اجتماعی را باید به شور انتخاباتی گره زد، عنوان کرد: دشمن تمام تلاش خود را برای کم‌فروغ کردن انتخابات به کار گرفته، ما باید در مقابل این جبهه بایستیم.

مسعود ویژه خاطرنشان کرد: اداره‌ کل ارشاد برنامه‌های گوناگونی برای دهه مبارک فجر درنظر گرفته و این برنامه‌ها با محوریت شور و نشاط اجتماعی خواهد بود.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به حضور رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در همدان، تصریح کرد: آن زمان مقرر شد پیوست رسانه‌ای کلیه اقدامات صورت‌گرفته توسط دستگاه‌ها لحاظ شود؛ از آقای استاندار درخواست می‌کنم این مهم را نیز یادآوری و پیگیری کند.

   تبیین دستاوردهای انقلاب در صداوسیما

قائم‌مقام صداوسیمای مرکز همدان نیز در این جلسه با اشاره به اطلاع‌رسانی و بصیرت‌افزایی با نگاه به دهه فجر در صداوسیمای مرکز همدان، بیان کرد: برنامه‌های مردمی درخصوص دستاوردهای انقلاب، توجه به هنر و هنرمندان انقلابی و توجه به نسل جدید به‌ویژه نوجوانان در دستور کار ما قرار گرفته است.

محمود گرجی ازندریانی با بیان اینکه صدا‌وسیما در سه حوزه صدا، سیما و مجازی برنامه خواهد داشت، اعلام کرد: در رادیو علاوه‌بر برنامه‌های صبح الوند، پرسمان، صدای روستا که معمول روزانه است، آوای فجر، صدای انقلاب، نمایش بانوی انقلابی، موج پیروزی، من فرزند انقلابم، پیشکسوتان انقلاب و روزشمار انقلاب را نیز در پخش خواهیم داشت.

وی افزود: در سیما نیز علاوه‌بر برنامه‌های معمول روزانه، برنامه‌های خیابان انقلاب، والفجر، کاروان انقلاب، آنا دانا، ویژه‌برنامه 22 بهمن، چشم و چراغ و موشن‌گرافی همدان در انقلاب پخش خواهد شد.

قائم‌‎مقام صداوسیمای مرکز همدان سپس با این بیان که در فضای مجازی هم اطلاع‌رسانی، بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی با تولید برنامه‌های مختلف دنبال می‌شود، سخنان خود را به پایان برد.

   مدیران از روایت پیشرفت بهره ببرند

مدیرکل سیاسی استانداری همدان نیز در این جلسه به نحوه اطلاع‌رسانی درخصوص خدمات پرداخت و توضیح داد: گاهی کاری انجام می‌شود، اما اینکه چگونه مطرح شود، مهم است؛ روایت پیشرفت در این راستا اتفاق مثبتی بوده که مدیران دستگاه‌ها با حضور اصحاب رسانه می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

غلامرضا فریدونی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های خبری معمولاً رسم است و بازتاب خوبی دارد که نباید از آن غافل بود؛ پویش‌های مردمی در دهه فجر و انتخابات نیز گام مثبتی است. ساخت کلیپ‌های کوتاه توسط دستگاه‌های دولتی و ادارات از اقدامات انجام‌شده نیز می‌تواند به آگاهی‌بخشی کمک کند.

وی در پایان گفت: برگزاری نمایشگاه، جشنواره و میز خدمت، با هدف تبیین دستاوردها و رفع مشکلات مردم نیز در این ایام می‌تواند آثار خوبی داشته باشد.

   بزرگداشت 21 بهمن و حرکت همدانی‌ها برای مقابله با ستون زرهی رژیم پهلوی

فرماندار همدان نیز در جلسه با بیان اینکه در شهرستان همدان مجموعه برنامه‌هایی با حضور سخنرانان کشوری با محوریت مشارکت حداکثری و بیان دستاوردهای انقلاب برگزار شده و می‌شود، افزود: این نشست‌ها با هدف بصیرت‌افزایی و دست گذاشتن روی شبهات و سؤالاتی که مردم، اساتید دانشگاه، جوانان، اصحاب رسانه و غیره با آن مواجه هستند، برگزار می‌شود.

مسلم مخفی سپس با اشاره به اینکه افتتاح و کلنگ‌زنی 208 پروژه در شهرستان همدان در دست انجام بوده و خبرهای خوشی برای مردم در راه است، یادآوری کرد: راهپیمایی 22 بهمن‌ماه آماده‌باش ورود به انتخابات است و سال گذشته عملکرد همدان با مشارکت گروه‌های مردمی و دولتی عالی بود؛ باید این بخش را امسال نیز تقویت کرد.

وی از تشکیل ستاد ویژه راهپیمایی در همدان با حضور خانواده‌ها و کودکان خبر داد و اظهار کرد: 10 دستگاه اتفاقات خوبی رقم زده‌اند که در این ایام اطلاع‌رسانی شده و یقیناً اثرات خوبی برجای خواهد گذاشت.

فرماندار همدان سپس به بزرگداشت 21 بهمن‌ماه همدان و حرکت همدانی‌ها برای مقابله با ستون زرهی رژیم پهلوی اشاره کرد و توضیح داد: مقدمات بزرگداشت این روز فراهم شده و امیدوارم بتوانیم این روز بزرگ و حماسه‌ای که همدانی‌ها در حفظ انقلاب رقم زده‌اند را به سمع و نظر مردم برسانیم.

مخفی در پایان گفت: گردهمایی پیشکسوتان انقلاب و نسل انقلاب که وحدت‌آفرین است نیز با هدف گرامیداشت انقلاب اسلامی و تبیین دستاوردهای آن از برنامه‌هایی است که برگزار خواهد شد.

     «قرآن را زندگی کن» با رویکرد اجتماعی

حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی همدان نیز در جلسه با این بیان که از ابتدای دهه فجر تا پایان ماه مبارک رمضان برنامه «قرآن را زندگی کن» را خواهیم داشت، افزود: توجیه صاحبان تریبون مادحین و مبلغین و تمرکز بر اندیشه رهبر انقلاب با محوریت کتب ایشان از برنامه‌هایی است که در راستای اطلاع‌رسانی و تبلیغات انجام خواهیم داد.

    به تشکیل قرارگاه رسانه‌ای نیاز داریم

رئیس سازمان بسیج رسانه استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به همگرایی دهه فجر و انتخابات، گفت: مردمی کردن رویدادها اتفاقی است که باید نسبت به آن اهتمام جدی داشت.

ناصر قوامی‌مشفق خاطرنشان کرد: در اطلاع‌رسانی باید با تغییر استراتژی، یک قرارگاه رسانه‌ای جدید تشکیل دهیم تا بتوانیم به اهداف خود دست یابیم. باید دید نقش هریک از رسانه‌ها در جهاد تبیین و تشویق مردم به حضور حداکثری در انتخابات، چیست و چطور می‌توانند ایفای نقش کنند.

وی با این بیان که مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری پشتوانه فضای مجازی هستند و فعالان از خط و مشی آنان در تولید محتوا استفاده می‌کنند، بر ضرورت سامان‌دهی این بخش تأکید کرد.

قوامی‌مشفق با اشاره به اینکه رسانه‌ها در خط مقدم اطلاع‌رسانی هستند که به داغ شدن تنور انتخابات کمک می‌کنند، سخنان خود را به پایان برد.

    لزوم گردهمایی فعالان فضای مجازی

احسان مطهری، یکی از فعالان رسانه نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به نزدیکی انتخابات 11 اسفندماه، نیاز است هرچه سریع‌تر فعالان فضای مجازی دور هم جمع شوند و تأکیدات لازم درخصوص مشارکت حداکثری و استفاده از ظرفیت آنان مورد توجه قرار گیرد.

 

شناسه خبر 78871