شناسه خبر:79050
1402/11/12 12:26:23
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان خبر داد:

افتتاح 51 پروژه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی همدان طی دهه فجر

سپهرغرب-گروه خبر:مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان گفت: در دهه فجر 51 پروژه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی همدان افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان، محسن معصوم‌علیزاده صبح روز گذشته (11 بهمن‌ماه) با گرامیداشت فرا رسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر، ابراز کرد: در دهه فجر امسال بیش از 51 پروژه بخش خصوصی با 242 میلیارد تومان آورده و استفاده از 58 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در سه حوزه میراث‌ ‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در استان همدان افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: افتتاح کارگاه سفال در لالجین با اعتبار 6/5 میلیارد تومان و واحد تولیدی سفال و سرامیک در روستای دستجرد شهرستان بهار با اعتبار 4/5 میلیارد تومان، ازجمله پروژه‌های این اداره کل است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان افزود: افتتاح خانه بوم‌گردی در روستای شورین شهرستان همدان با اعتبار 2/5 میلیارد تومان و کارگاه منبت در روستای حاجی‌آباد ملایر با اعتبار 3/4 میلیارد تومان و سفره‌خانه آراد در تویسرکان با اعتبار 12 میلیارد تومان و نیز کارگاه نقاشی روی سفال در دستجرد لالجین با اعتبار 5/5 میلیارد تومان، از دیگر پروژه‌های این اداره کل است که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسند.

وی گفت: افتتاح 11 فروشگاه صنایع‌ دستی، 29 کارگاه منبت، سفال و سرامیک، دو بوم‌گردی، پنج شرکت خدمات دفتر مسافرتی، یک سفره‌خانه سنتی، یک هتل و کلنگ‌زنی مجتمع گردشگری در لالجین، ازجمله پروژه‌های این اداره کل در دهه فجر امسال است.

معصوم‌علیزاده افزود: میزان آورده متقاضی برای این 49 پروژه بخش خصوصی 240 میلیارد تومان بوده و تسهیلات دریافتی برای آن‌ها مبلغ 58 میلیارد تومان است که از سوی بانک‌های عامل به بهره‌برداران پرداخت شده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان افزود: برای مرمت پروژه امامزاده کرزان در تویسرکان و افتتاح فاز نخست بازارچه صنایع دستی بانوان ملایر نیز 5/1 میلیارد تومان از اعتبارات استانی هزینه شده است.

شناسه خبر 79050