شناسه خبر:79213
1402/11/16 11:48:44

سپهرغرب-گروه خبر:رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 30 طرح بهداشتی و درمانی همزمان با ایام الله مبارک دهه فجر در استان مرکزی افتتاح می‌شود.

علیرضا امانی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با رؤسای دانشکده ساوه و خمین اظهار کرد: اقدامات قابل توجهی در دولت سیزدهم صورت گرفته که یکی از این اقدامات درخشان، به پایان رساندن طرح‌های نیمه تمام است.

وی افزود: از سال گذشته 168 طرح در حوزه سلامت استان تعریف شده که حدود 30 طرح همزمان با دهه مبارک فجر و 45 طرح نیز در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: علیرغم نزدیکی استان مرکزی به مرکز کشور در سال‌های گذشته حوزه بهداشت و درمان دچار ضعف‌های متعددی از جمله عدم جذب منابع مالی خوب، بوده است که باید تدابیر ویژه‌ای در این راستا اندیشیده شود.

امانی تصریح کرد: دانشکده‌های علوم پزشکی خمین و ساوه به عنوان بازوان اجرایی دانشگاه علوم پزشکی اراک هستند که با تعامل و هم‌افزایی در این راستا می‌توان گام‌های مؤثرتری در حوزه بهداشت و درمان و تأمین سلامت مردم برداشت.

وی گفت: دانشکده علوم پزشکی ساوه روند رو به پیشرفتی داشته و حضور خیران، جذب منابع در این روند بسیار اثرگذار بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نقش خیران سلامت و سمن‌ها را در اجرا و تکمیل طرح‌های حوزه بهداشت و بسیار کلیدی عنوان کرد و گفت: هم افزایی و همدلی تمامی دستگاه‌های اجرایی به نفع مردم و تصمیمات امروز حوزه سلامت به طور حتم در آینده تأثیرگذار است و باید به دور از حاشیه‌ها در جهت خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مردم گام برداریم.

شناسه خبر 79213