شناسه خبر:79255
1402/11/17 10:07:47

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار همدان از اختصاص 108 هکتار برای کمک به ساخت مسکن ملی خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، سیدمسعود حسینی از اختصاص 108 هکتار برای کمک به ساخت مسکن ملی خبر داد و اظهار کرد: در راستای کمک به مسکن‌سازی دولت، اجرای قانون جهش تولید مسکن و کمک به خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد کشور، قراردادی با اداره کل راه و شهرسازی استان همدان درخصوص قسمتی از املاک شهرداری همدان واقع در اراضی حسن‌آباد و شورین جهت احداث مسکن ملی امضا شده است.

وی با اشاره به سهم شهرداری همدان از این اراضی، گفت: طبق این قرارداد 50 درصد از کاربری‌های خالص مسکونی و 30 درصد از کاربری‌های خالص تجاری در سهم شهرداری همدان قرار دارد.

این مقام ارشد مدیریت شهری افزود: از اراضی مسکونی این طرح 22 هکتار و حدود یک‌هزار و 200 قطعه سهم شهرداری همدان است که آورده‌ای سه هزار میلیارد تومانی به همراه دارد.

شهردار همدان با بیان اینکه طبق طرح جامع این املاک به محدوده شهر الحاق شده است، گفت: انشاالله با انجام بقیه کارها به‌زودی شاهد شروع ساخت‌وساز در محدوده مذکور باشیم و بتوانیم سهممان را در راستای ساخت مسکن ادا کنیم.

حسینی با اشاره به آماده‌سازی املاک 108 هکتاری، اذعان کرد: امور مربوط به جدول‌گذاری و آسفالت به نسبت سهم شهرداری توسط اداره مذکور انجام می‌گیرد و سایر هزینه‌های مربوط به آماده‌سازی اعم از زیربنایی و روبنایی برعهده اداره کل راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های متولی است.

حسینی در ادامه افزود: قرار است کاربری‌های فضای سبز طرح توسط دولت در اختیار شهرداری قرار بگیرد و شهرداری هم نسبت به طراحی و اجرای طرح‌های فضای سبز اقدام کند.

شناسه خبر 79255