شناسه خبر:79296
1402/11/18 09:48:55

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اعلام اینکه 58 درصد از جمعیت 2 میلیون نفری استان زیر پوشش بیمه سلامت است، گفت: از این میزان بیمه 50 درصد آنها معادل 800 هزار نفر رایگان است و فقط هشت درصد بیمه پرداخت می‌کنند.

رضا تحویلیان روز سه‌شنبه در نشست خبری با تبریک ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توضیح داد که از مجموع یک میلیون و 158 هزار و 410 نفر افراد زیر پوشش بیمه‌ سلامت در استان، حدود 800 هزار نفر از آنها بیمه رایگان، 141 هزار و 830 نفر زیر پوشش بیمه کارکنان دولت، 120 هزار و 688 نفر بیمه سایر اقشار، هزار و 285 نفر بیمه ایرانیان، 510 هزار و 474 نفر بیمه سلامت همگانی و 555 هزار و 402 نفر بیمه روستایی و عشایری بیمه سلامت استان کرمانشاه هستند.

وی همچنین راه‌اندازی صندوق بیماران صعب العلاج بیمه سلامت را از شاهکارهای دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی برشمرد و بیان کرد: پوشش 100 درصد رایگان درمان، داروی بیماران 107 بیماری خاص و مزمن از جمله خدمات این صندوق است که در هیچ دوره‌ای سابقه نداشته است.

تحویلیان با بیان اینکه اکنون 35 هزار بیمار خاص در استان کرمانشاه شناسایی و نشان دار شده است، گفت: پرداخت تمام هزینه‌های دارویی و درمانی آنها رایگان است که به صورت سامانه ای با ارایه کدملی در مراکز درمانی دولتی و یا در خارج از مراکز دولتی در بخش خصوصی بخش از آن به صورت فاکتور پرداخت می‌شود.

بیمه سلامت امسال هزار و 117 میلیارد تومان در کرمانشاه هزینه کرده است

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیمه دهک‌های اول تا پنج رایگان است، گفت: درمان بیمه شدگان دهک یک تا سه در مراکز دولتی رایگان انجام می‌شود و بیمه شدگان صندوق همگانی نیز در مراجعه به پزشک خانواده کمتر از 10 هزار تومان ویزیت پرداخت می‌کنند.

تحویلیان همچنین اظهار کرد: بیمه سلامت از ابتدای امسال تاکنون بیش از هزار و 117 میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف درمان هزینه کرده و مطالبات مراکز طرف قرار داد شامل داورخانه‌ها را تا پایان آبان و پزشکان، مراکز کلینکی و بیمارستانی را تا پایان مهر پرداخت کرده ایم.

وی در ادامه به خدمات سامانه الکترونیکی بیمه سلامت برای نسخه خوانی، نسخه نویسی، نظام ارجاع در نظام پزشک خانواده، پرداخت 90 درصدی هزینه درمان هزار و 929 زوج نابارور استان به مبلغ 68 میلیارد ریال در سال جاری اشاره کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه خدمات گسترده و همه جانبه بیمه سلامت را از جمله بارزترین خدمات ارزنده انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: تمام تلاش کارکنان بیمه سلامت ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات به بیمه شدگان است.

شناسه خبر 79296