شناسه خبر:79339
1402/11/21 10:14:43

سپهرغرب، گروه خبر- پیام زمانی : شهردار منطقه چهار همدان ضمن قدردانی از اقدامات صورت‌گرفته کارکنان شهرداری در به اتمام رساندن پروژه‌های مورد نظر، عنوان کرد: تعداد 25 پروژه در سطح شهرداری منطقه چهار همدان به بهره‌برداری رسید؛ این پروژه‌ها بعد از گذشت دو سال افتتاح می‌شوند.

آیین بهره‌برداری از 25 پروژه شهرداری منطقه چهار همدان روز چهارشنبه در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی عین‌القضات برگزار شد.

معاون امور زیربنایی شهرداری همدان در این آیین با اشاره به مشکلات ترافیکی موجود در سطح شهر همدان، عنوان کرد: در سال جاری هوشمندسازی 13 تقاطع در سطح شهر به‌صورت کامل انجام شد و دوربین‌های رصد نیز در محدوده‌های آن‌ها نصب شدند.

وحید علی‌ضمیر خاطرنشان کرد: بیشترین پروژه‌های بهره‌برداری‌شده عمرانی در ایام‌الله دهه فجر مربوط به شهرداری منطقه چهار است.

وی با بیان اینکه در سال جاری پروژه‌های بسیار مهمی در سطح مناطق چهارگانه به بهره‌برداری رسیده است، بیان کرد: برای پروژه‌های عمرانی در سال جاری اعتباری بالغ‌بر دو هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده بود که تاکنون رقم قابل توجهی از آن با اتمام پروژه‌ها هزینه شده است.

معاون امور زیربنایی شهرداری همدان بیشترین پروژه‌های تعریف‌شده شهرداری همدان را در حوزه عمرانی بیان کرد و گفت: در کنار آن پروژه‌هایی نیز در زمینه هوشمندسازی و ترافیک انجام شد و اولویت اصلی نیز اتمام پروژه‌های نیمه تمام بود.

علی‌ضمیر با اشاره به اینکه محدودیت‌های خاصی در بودجه و درآمد‌های شهرداری وجود دارد، عنوان کرد: با تمامی مشکلات و موانع موجود، سعی بر این بود که پروژه‌های مورد نظر به سرانجام مطلوب برسد.

وی تملک و احداث کُندرو در بلوار سردار شهید حاج‌حسین همدانی را از پروژه‌های بسیار ضروری در شهرداری منطقه چهار همدان دانست و افزود: با اجرای این پروژه، مشکل ترافیکی امنطقه نیز مرتفع شد.

معاون امور زیربنایی شهرداری همدان با اشاره به اجرای طرح زوج و فرد برای تردد وسایل نقلیه در محدوده شهری، بیان کرد: برای این طرح نیز اقدام به هوشمندسازی تقاطع‌ها شد و در کنار آن‌ها دوربین‌های رصد در سطح مناطق مورد نظر نصب شد.

علی‌ضمیر یکی از دیگر پروژه‌های در دست اقدام را تکمیل پارکینگ محوطه آقاجانی‌بیگ بیان کرده و ادامه داد: این پروژه از مطالبات مردم است که به‌صورت ویژه در دستور کار شهرداری همدان قرار دارد و مققر شد در 6 ماهه نخست سال آینده تقدیم مردم شریف همدان شود.

وی لوله‌گذاری برای هدایت آب‌های سطحی را از دیگر پروژه‌های اجراشده در شهرداری منطقه چهار بیان کرد و گفت: این پروژه در کوی علی‌آباد و کوی ولی عصر (عج) اجرا شد تا مردم این منطقه نیز در آسایش و رفاه زندگی کنند.

معاون امور زیربنایی شهرداری همدان با اشاره به ضرورت پیاده‌راه‌سازی و اجرای نهری در سطح مناطق، خاطرنشان کرد: به همین منظور 30 پروژه در سطح شهر انجام شد که تمامی آن‌ها در طول یک‌سال محقق شدند.

علی‌ضمیر با بیان اینکه تاکنون 90 هزار تُن آسفالت‌ریزی در سطح شهر انجام شده است، عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم اهالی کوی کوثر رودخانه موجود در آن منطقه بود که در این خصوص با حل تعارض‌های موجود در اداره آب منطقه‌ای و ورود نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان، این مشکل نیز حل شد و شهرداری منطقه چهار اقدام به پوشش آن رودخانه کرد.

* تقارن ایام‌الله دهه فجر با عید مبعث پیامبر (ص) یک ارتباط بسیار منطقی دارد

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این مراسم با تبریک فرا رسیدن 27 رجب سالروز بعثت نبی مکرم اسلام (ص)، عنوان کرد: تقارن ایام‌الله دهه فجر با عید مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) نشان‌دهنده این است که انقلاب اسلامی ایران یک ارتباط بسیار منطقی با بعثت رسول‌الله (ص) دارد.

محمود مسگریان ضمن قدردانی از پیگیری‌های صورت‌گرفته در راستای تکمیل پروژه‌های شهرداری منطقه چهار همدان، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران بعد از گذشت یک‌هزار و 400 سال از بعثت، با همان اهداف و شعائر نبی مکرم اسلام (ص)، طی مسیر می‌کند.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک معجزه برای مردم بود، بیان کرد: امام خمینی (ره) با اقدام اساسی خود تمامی معادلات جهانی را برهم ریخت و امروز شاهد آن هستیم که نهال کوچک انقلاب به یک درخت تنومند تبدیل شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه کشور‌های دیگر همواره به دنبال ایجاد اختلاف و شایعه‌پراکنی علیه اسلام به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران هستند، عنوان کرد: بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) ازبین‌برنده جهل و جهالت بود و پیامبر خوبی‌ها همواره بر این موضوع تأکید داشت که ظلم و ستم ماندنی نیست.

مسگریان ابتکار عمل امام خمینی (ره) و اقدامات ایشان را یک حرکت بی‌نظیر بیان کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همچون امام خمینی (ره) در مسیر ایشان بوده و خار چشم دشمنان اسلام است.

وی در پایان ضمن قدردانی از صبر و حوصله مردم در به سرانجام رسیدن پروژه‌ها، ادامه داد: حق مردم قطعاً بیشتر از این‌ها است و باید سایر پروژه‌های باقی‌مانده نیز به سرانجام مطلوب برسد؛ هرچند که اجرای تمامی پروژه‌ها بستگی به بودجه اختصاصی آن دارد.

* افزودن 4 هکتار فضای سبز به محدوده شهرداری منطقه 4 همدان

شهردار منطقه چهار همدان نیز ضمن قدردانی از اقدامات صورت‌گرفته کارکنان شهرداری در به اتمام رساندن پروژه‌های مورد نظر، عنوان کرد: امروز تعداد 25 پروژه در سطح شهرداری منطقه چهار همدان به بهره‌برداری خواهد رسید و این پروژه‌ها بعد از گذشت دو سال افتتاح می‌شود.

علی طهماسبیان با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های شهرداری منطقه چهار افزایش فضای سبز و احداث پارک است، خاطرنشان کرد: در این زمینه چهار پروژه در سطح شهرداری منطقه چهار همدان انجام شد که شامل تکمیل فاز سه بوستان فدک در ورودی شهرک فرهنگیان، تکمیل فاز دو بوستان شهیدباهنر در شهرک فرهنگیان، تملک، احداث و تجهیز بوستان کوثر در کوی علی‌آباد به مساحت 12 هزار متر مربع و احداث و تجهیز پارک در محله قلعه سبزی آرامگاه باباطاهر به مساحت پنج هزار متر مربع است.

وی تملک و احداث کُندرو در بلوار آیت‌الله نجفی با 25 میلیارد تومان اعتبار و تملک و احداث کُندرو در بلوار سردار شهید حاج‌حسین همدانی با 17 میلیارد تومان اعتبار را از دیگر پروژه‌های این شهرداری بیان کرد و گفت: تملک و احداث بلوار مقاومت و همچنین بلوار 35 متری شهیدبختیاری در شهرک فرهنگیان، احداث معبر باستان خیابان اکباتان و تعریض خیابان دباغ‌خانه، از دیگر اقدامات این شهرداری است.

شهردار منطقه چهار همدان با اشاره به اینکه شهرداری همواره آسایش و رفاه مردم را در دستور کار خود دارد، بیان کرد: تملک سه پلاک در کوی امام خمینی (ره) و همچنین 6 پلاک در کوی ولی عصر (عج) برای بازگشایی معابر از اقداماتی است که این شهرداری برای مردم منطقه انجام داده است.

طهماسبیان به اجرای 13 طرح پیاده‌راه‌سازی و جدول‌گذاری در قالب یک پروژه اشاره کرد و افزود: این پروژه در 31 هزار متر مربع انجام شد.

وی هدایت آب‌های سطحی را از دیگر اولویت‌های شهرداری در مناطق دارای مشکل بیان کرد و گفت: لوله‌گذاری برای هدایت آب‌های سطحی در کوی علی‌آباد و کوی ولی عصر (عج) که گاهی مخاطرات جانی نیز شهروندان آن منطقه را تهدید می‌کرد، در سال جاری به سرانجام رسید.

شهردار منطقه چهار همدان تحکیم بنیان خانواده و خدمت‌رسانی به اعضای خانواده را جزء مهمی از ضرورت‌های هر شهر و شهرداری دانست و ادامه داد: احداث خانه بازی شن و ماسه در بوستان فدک در 200 متر مربع انجام شد و همچنین در میدان سپاه نیز برای خدمت‌رسانی به عموم مردم به‌ویژه مسافران 18 چشمه سرویس بهداشتی احداث شد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از طرح یادمان شهید گمنام آرمیده در بوستان فدک همدان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی رونمایی شد.

 

شناسه خبر 79339