شناسه خبر:79570
1402/11/29 10:33:29

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: 77 مسافر گرفتار در برف و سرمای استان طی 24 ساعت گذشته در پایگاه‌ها امدادی هلال‌احمر اسکان اضطراری یافتند.

علی سنجربگی روز شنبه اظهار کرد: پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر این استان پیش از فصل سرد سال برای اسکان مسافران گرفتار در سرما تجهیز شدند و هریک از آن‌ها ظرفیت اسکان 100 تا 150 مسافر را دارند.

وی اضافه کرد: تیم‌های امدادی هلال‌احمر این استان از روز گذشته تاکنون به 91 حادثه‌دیده از برف و کولاک، امدادرسانی کردند که سه مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند و یک نفر سرپایی در محل مداوا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: تیم‌های هلال‌احمر این استان در 18 پایگاه ثابت و چهار پایگاه سیار مستقر هستند.

سنجربگی ادامه داد: 22 تیم عملیاتی برای امدادرسانی سریع به مسافران گرفتار در برف و سرما پیش‌بینی شده است که شب گذشته شمار این تیم‌ها به 27 مورد افزایش یافت.

وی از رانندگان و مسافران خواست پیش از سفر نسبت به سالم بودن سیستم فنی خودرو، سیستم گرمایشی، لامپ‌ها و برف‌پاک‌کن و شیشه‌شور اطمینان حاصل کنند، همچنین وضعیت جوی و راه‌ها را جویا شوند.

وی ادامه داد: همراه داشتن پتو و پوشش گرم ضروری است تا درصورت گیر کردن در برف و کولاک، سرنشینان خودرو تا رسیدن تیم‌های امدادی از سرما در امان باشند.

در پی فعالیت یک سامانه بارشی از پنجشنبه‌شب در آسمان استان، شهرستان‌های نهاوند، اسدآباد و تویسرکان شاهد بارش 45 میلی‌متری باران بودند.

شناسه خبر 79570