شناسه خبر:79588
1402/11/29 11:26:56
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان:

«تقوا و تخصص»، ویژگی‌های نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی باشد

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی نیاز به یک تحول اساسی است، عنوان کرد: در انتخابات همواره باید دو ویژگی تقوا و تخصص کاندیداها را مد نظر داشته باشیم.

محمد نباتی در جلسه مجمع عمومی اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان همدان که عصر جمعه در کانون مهدیه برگزار شد، خاطرنشان کرد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان با توجهات و عنایات سردار شهید حاج‌میرزامحمد سلگی حرکت می‌کند.

وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از حضور اعضای شورای ائتلاف شهرستان همدان در جلسه مجمع عمومی، ادامه داد: در جلسات مصاحبه برای تمامی کاندیداهای متقاضی شرایط یکسانی برقرار بود تا بتوانند در فرصت مقرر رزومه، اهداف و برنامه‌های خود را مطرح کنند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه این شورا فرامین مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) را سرلوحه کار خود قرار داده است، بیان کرد: از بین 57 متقاضی شهرستان همدان و فامنین برای قرار گرفتن در فهرست شورای ائتلاف، بعد از برگزاری جلسات مصاحبه و بررسی‌های صورت‌گرفته، 10 نفر برای جلسه مجمع عمومی انتخاب شدند.

نباتی ضمن تشکر بابت دغدغه‌مندی تمامی افراد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات 11 اسفندماه، افزود: افرادی که برای جلسه مجمع عمومی انتخاب شده‌اند، باید در فرصت اختصاصی خود که 15 دقیقه برای هر نفر است، برنامه‌ها و اهدافشان را به همراه رزومه کاری خود برای اعضای حاضر در جلسه تشریح کنند.

وی از برگزاری هم‌زمان این جلسه به‌صورت مجازی برای افرادی که امکان شرکت در جلسه را نداشتند خبر داد و گفت: برای کاندیداهای محترم در دفترچه معرفی نامزدها که از سوی شورای ائتلاف چاپ شده است، دو صفحه اختصاصی جهت بیان سوابق فعالیتی و برنامه‌های مد نظر قرار داده شده است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی برای مجلس خبرگان رهبری همان فهرست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است، ادامه داد: در فهرست فوق حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی و همچنین آیت‌الله موسوی اصفهانی از استان همدان انتخاب شده است.

نباتی با بیان اینکه در این جلسه هر کاندیدا فقط در زمان ارائه برنامه می‌تواند در سالن حضور داشته باشد، بیان کرد: سعی کردیم در انتخاب نامزدهای منتخب به‌گونه‌ای عمل کنیم که در آینده از کار خود در برابر مردم شرمنده نباشیم.

در ادامه هریک از نامزدهای معرفی‌شده به مدت 15 دقیقه فرصت داشتند که رزومه، اهداف و برنامه‌های خود را برای حاضرین در جلسه توضیح دهند و ملاک نوبت حضور کاندیداهای محترم در جایگاه نیز نام خانوادگی براساس حروف الفبا بود.

تنها کاندیدای خانم حاضر در این جلسه برای قرار گرفتن در فهرست شورای ائتلاف، سیده‌فائزه شیخ الاسلامی بود که به بیان اهداف و برنامه‌های خود پرداخت و گفت: یکی از برنامه‌های بنده برای مجلس شورای اسلامی، ارائه بسته‌های تشویقی به مادران است؛ به‌ویژه مادرانی که به‌تازگی صاحب فرزند شده‌اند، باید مورد حمایت دولت قرار گیرند تا دغدغه و نگرانی در این دوران نداشته باشند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی نیز که سابقه بیش از 6 دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی از شهرستان همدان و فامنین را در کارنامه خود دارد، بیان کرد: در مجلس شورای اسلامی علاوه‌بر اینکه نماینده مردم در خانه ملت هستم، در کمیسیون‌هایی نیز به‌عنوان عضو یا رئیس کمیسیون فعالیت داشته و در اکثر اوقات دوره یازدهم در کمیسیون برنامه و بودجه، به دنبال گره‌گشایی از مشکلات زندگی مردم با سایر همکاران بوده‌ام.

مجتبی روحی، یکی دیگر از نامزدها که از اهالی روستای فیض‌آباد شهرستان فامنین است و برای حضور در مجلس شورای اسلامی با رویکرد‌های متفاوتی در حوزه کشاورزی ورود پیدا کرده بود، بیان کرد: در استان همدان ظرفیت بسیار بزرگی در حوزه کشاورزی داریم که متأسفانه از آن غافل بوده‌ایم و به آن پرداخته نشده است که ازجمله مواردی که از ظرفیت مذکور استفاده نشده است، می‌توان به صادرات سیب زمینی با کمترین قیمت به سایر استان‌ها اشاره کرد؛ درصورتی که همان سیب زمینی در کارخانه سایر استان‌ها به چیپس تبدیل شده و به چند برابر قیمت سیب زمینی به فروش می‌رسد.

یکی دیگر از نامزدها که سابقه فعالیت 28 ساله در سازمان تأمین اجتماعی در کارنامه خود دارد نیز جهت ورود به مجلس از برنامه‌های خود برای اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان همدان گفت.

حسن سالک با بیان اینکه در حوزه اقتصادی سوابقی داشته است و به‌عنوان یک اقتصاددان در انجمن اقتصاددانان ایران حضور دارد، عنوان کرد: باید به فکر برون‌رفت از مشکلات اقتصادی استان خود باشیم و این مسئله یکی از وظایف مهمی است که نمایندگان مجلس برعهده دارند.

محسن صادقیان هم که هم‌اکنون دانشجوی دکترای حرفه‌ای مدیریت عالی کسب‌وکار است و از نامزد‌های حوزه انتخابیه همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بوده، خاطرنشان کرد: بنده معتقد هستم که در کشور به همان تفکر جهادی سال‌های دوران انقلاب اسلامی نیاز داریم تا بتوانیم در خدمت مردم باشیم و بدانیم که خدمت کردن به مردم خستگی ندارد و باید کوشید تا شرایط را از وضع موجود به وضعیت بهتری تغییر داد تا مردم در رفاه و آسایش باشند.

در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی همچنین شاهد ثبت‌نام و حضور جوانان نخبه و کارآمد در حوزه انتخابیه همدان و فامنین هستیم که به‌مراتب این موضوع در سایر حوزه‌های انتخابیه نیز مشاهده می‌شود. یکی از این نامزدها محمدجواد عزیزی است که در روستای دینگله‌کهریز بخش مرکزی همدان متولد شده و مراتب تحصیلی خود را تا مقطع کارشناسی ارشد سپری کرده و هم‌اکنون به‌عنوان دانشجوی دکترا در رشته مدیریت آینده‌پژوهی مشغول به تحصیل است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) همواره به حضور جوانان برای مسئولیت‌پذیری سفارش و تأکید داشته‌اند، ادامه داد: از اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان همدان و مردم عزیز می‌خواهم که به جوانان اعتماد کنند؛ همان‌طور که جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ هشت‌ساله دفاع مقدس حماسه‌آفرینی کردند، هم‌اکنون نیز آماده حضور در میدان هستند.

احمدحسین فلاحی که در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی نیز به‌عنوان نماینده مردم همدان و فامنین انتخاب شد و سوابقی چون عضویت در هیئت‌علمی دانشگاه پیام نور را در کارنامه خود دارد، عنوان کرد: در طول دوره نمایندگی برای انتصاب هیچ مدیری به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) دخالتی نداشتم، اما در برخورد با مدیرانی که ناکارآمد بودند و تخلفاتی نیز داشتند، به‌عنوان نماینده مجلس که وظیفه نظارتی دارد، ورود پیدا کرده و با آن‌ها برخورد داشته‌ام. همچنین در مدت چهار سال گذشته که مردم به بنده اعتماد کردند تا به‌عنوان نماینده ایشان در خانه ملت حضور داشته باشم، هیچ کلاس درسی را در دانشگاه برای تدریس نپذیرفتم و معتقد بودم که باید از تمامی فرصت‌های لازم برای خدمت به مردم استفاده کرد.

یکی دیگر از نامزدهای این دوره از مجلس شورای اسلامی که در دوره‌های قبل نیز از حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ برای حضور در مجلس ثبت‌نام کرده بود و در این دوره از حوزه همدان و فامنین اعلام آمادگی کرده و هم‌اکنون به‌عنوان معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهیدمفتح همدان مشغول به فعالیت است، آقای مهدی قاسمی بوده که در دوره قبل عضو منتخب شورای مرکزی ائتلاف شد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در طول 45 سال گذشته با فرازونشیب‌های فراوانی مواجه بوده است، خاطرنشان کرد: از تمامی حاضرین در این جلسه تقاضا می‌کنم که در انتخاب خود شایستگی و توانمندی افراد را مد نظر قرار دهند و بدانند که رودربایستی برای انتخابات جوابگو نیست.

حسن قراباغی که به‌تازگی نیز به‌عنوان معاون فرهنگی دانشگاه ملایر منصوب شده است، از دیگر کاندیداهای این دوره مجلس است که از سال 1393 به‌عنوان عضو هیئت‌علمی دانشگاه مشغول به فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه به‌عنوان یک معلم و استاد دانشگاه همواره در کنار مردم بوده‌ام، بیان کرد: جوانان آینده‌سازان کشور هستند و اعتماد به نسل جوان می‌تواند گره‌گشای خیلی از مشکلاتی باشد که اکنون مردم با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ برای حضور در انتخابات با برنامه‌ریزی قبلی وارد شده‌ام و حاضرم در هر فرصت و موقعیتی با مردم صحبت کنم تا در جریان اهداف بنده قرار گیرند.

علیرضا مسکنی، از پیشکسوتان نیروی انتظامی کشور نیز که در کارنامه خود فرماندهی نیروی انتظامی استان‌های چهارمحال و بختیاری و مازندران را دارد و هم‌اکنون به‌عنوان رئیس کانون بازنشستگان نیروی انتظامی تهران بزرگ مشغول به خدمت است و آخرین نامزدی بود که در جایگاه حاضر شد، گفت: زندگی خود را مدیون جلسات قرآن مرحوم استاد مسکین هستم و اگر حمایت‌های ایشان و آن روحیه تعامل با کودکان و نوجوانان نبود، شاید مسیر زندگی‌ام فرق می‌کرد. برای حضور در مجلس نیز به دنبال مسئله گردشگری و صنایع دستی در استان هستم تا بتوانیم همدان را که عنوان پایتخت تاریخ و تمدن را دارد، بیشتر از گذشته به دیگران معرفی کنیم.

در پایان اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان همدان به افراد مورد نظر خود رأی دادند 6 نفر نخست بدین ترتیب رای آوردند احمدحسین فلاحی، مهدی قاسمی، حسن قراباغی، محمدجواد عزیزی، حمیدرضا حاجی‌بابایی، مجتبی روحی

 

شناسه خبر 79588