شناسه خبر:79634
1402/11/30 09:54:59
مدیر عامل شرکت تعاونی مطبوعات کشور در بازدید از غرفه روزنامه سپهرغرب:

تعاونی مطبوعات کشور تنها تشکل رسمی، صنفی و مطبوعاتی کشور است

مدیرعامل شرکت تعاونی مطبوعات کشور با بیان اینکه ما تنها تعاونی رسمی، صنفی و مطبوعاتی در کشور هستیم، عنوان کرد: روزنامه سپهرغرب از اثرگذارترین روزنامه‌های غرب کشور است.

سپهرغرب، گروه خبر- پیام زمانی : علی‌اکبر بهبهانی عصر یکشنبه و در نخستین روز از برگزاری بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در بازدید از غرفه روزنامه سپهرغرب بیان کرد: این شرکت تعاونی فعالیت خود را از سال 1367 آغاز کرد.

وی از عضویت دو هزار و 200 نفر در این شرکت تعاونی خبر داد و گفت: در نخستین سال فعالیت این شرکت تعاونی، فقط 12 نفر عضو بودند؛ اکنون نسبت به سال‌های گذشته اعضای بیشتری در این شرکت حضور دارند.

مدیرعامل شرکت تعاونی مطبوعات کشور با اشاره به اینکه شرکت تعاونی ما وابسته به هیچ سازمان یا نهاد خاصی در کشور نیست، ادامه داد: این شرکت تعاونی صرفاً با حق عضویتی که اعضا به‌صورت سالانه پرداخت می‌کنند، اداره می‌شود.

بهبهانی از حضور مدیران مسئول و صاحبان امتیاز روزنامه‌های سراسر کشور در این شرکت تعاونی خبر داد و افزود: از ابتدای فعالیت این شرکت و تاکنون که 35 سال از آغاز به کار آن می‌گذرد، هیچ حمایتی از نهادی دریافت نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه شرکت تعاونی ما به دنبال حمایت از روزنامه‌های سراسر کشور است، عنوان کرد: به دنبال این هستیم که در توزیع کاغذ در بین مطبوعات فعال، حمایت‌هایی در سال‌های آینده صورت پذیرد.

مدیرعامل شرکت تعاونی مطبوعات کشور حمایت از اعضای این شرکت تعاونی را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام هیئت‌مدیره بیان کرد و گفت: برخی‌ها بر این باور هستند که دوران مطبوعات به پایان رسیده و فضای مجازی جای آن را گرفته است.

بهبهانی با بیان اینکه مطبوعات و کار مطبوعاتی هیچ پایانی ندارد، بیان کرد: در گذشته نیز این مسئله مطرح می‌شد که با ورود تلویزیون به زندگی مردم، دیگر رادیو کارایی خود را از دست می‌دهد؛ درصورتی که همچنان رادیو مخاطبان خاص خود را دارد و مطبوعات نیز همچنان در جهان مخاطب خاص خود را داشته که آن را دنبال می‌کنند.

وی دقت و ماندگاری را از ویژگی‌های مطبوعات بیان کرد و افزود: ماندگاری اثرات مکتوب بیشتر است و مطبوعات نیز مستثنا از این مسئله نیست.

مدیرعامل شرکت تعاونی مطبوعات کشور حذف یارانه مطبوعات را مهم‌ترین مشکل در حوزه مطبوعات دانست و ادامه داد: بعد از این مسئله بود که مطبوعات نسبت به گذشته کم‌رونق‌تر شد.

بهبهانی با اشاره به اینکه با وجود شبکه‌های اجتماعی و مجازی همچنان مطبوعات مخاطبان زیادی دارد، ابراز کرد: شبکه‌های مجازی با تمامی ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود نتوانستد مطبوعات را از زندگی مردم حذف کنند، اما حذف یارانه به اندازه خودش صدمات زیادی را به مطبوعات وارد کرد.

وی در پایان با بیان اینکه افزایش قیمت کالا‌ها و در دسترس نبودن برخی از اجناس کار مطبوعات را سخت کرده است، عنوان کرد: باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال راهکار مناسبی برای این موضوع باشد تا حق مطبوعات بیشتر از این تضعیف نشود.

 

شناسه خبر 79634