شناسه خبر:80067
1402/12/12 12:10:49
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان خبر داد:

انتشار آمارنامه سال 1401 شهر همدان در 16 فصل

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری همدان از انتشار آمارنامه سال 1401 شهر همدان در 16 فصل خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، مجتبی حمزه‌رستگار از انتشار آمارنامه سال 1401 شهر همدان در 16 فصل خبر داد و اظهار کرد: آمارنامه سال 1401 همه معاونت‌ها، مدیریت‌ها، سازمان‌های تابعه شهرداری همدان و سایر دستگاه‌های اجرایی در 16 فصل در مدیریت برنامه‌ریزی و بودجه تکمیل و به‌صورت الکترونیکی در درگاه https://amar.hamedan.ir منتشر شد.

حمزه‌رستگار افزود: سالنامه آماری شهر همدان بیانگر تصویری شفاف از وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهر همدان است.

وی با بیان اینکه آمار و اطلاعات از پایه و اساس اصل برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و ارزیابی عملکرد سطوح مختلف مدیریت است، ابراز کرد: سیاست‌گذاران، برنامه‌ریزان و کارشناسان برای تدوین راهبردها و تعیین خط مشی‌ها، برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی، به داده‌های آماری نیاز دارند.

این مقام مسئول در حوزه برنامه‌ریزی شهرداری همدان با بیان اینکه جمع‌آوری و تحلیل داده‌های آماری موجب ارزیابی بهتر عملکرد گذشته حال و آینده و باعث شفافیت در عملکرد مجموعه شهرداری می‌شود، اظهار کرد: بهره‌گیری درست از آمار علاوه‌بر اینکه موجب پیشبرد امور با هزینه کمتر می‌شود، نقش مؤثری در شناخت فرصت‌ها و استفاده بهینه از امکانات جامعه و پرهیز از خطرها و توسعه کشور دارد.

وی عنوان کرد: در این آمارنامه با بهره‌گیری از اصول علمی مصورسازی داده، تلاش شده تا مجموعه‌ای مفید جهت تصمیم‌سازی براساس داده‌ها تهیه شود.

حمزه‌رستگار با اشاره به اهمیت نقش مهم آمار در موفقیت سازمان‌های امروزی، تصریح کرد: در راستای ارتقای مجموعه شهرداری به سازمانی داده‌محور، داشبورد آماری آمارنامه سال 1401 شهر همدان ایجاد و جهت استفاده عمومی از طریق آدرس https://data.hamedan.ir در دسترس شهروندان محترم همدانی قرار گرفته است.

 

شناسه خبر 80067