شناسه خبر:80204
1402/12/15 09:49:58

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه موج ضعیف و کم‌دامنه دیگری صرفاً پاره‌ای از مناطق شمالی استان را به شکل بارش خفیف تحت تأثیر قرار خواهد داد.

روح‌الله زاهدی روز گذشته پیرامون وضعیت جوی استان طی هفته جاری مطرح کرد: طی شب گذشته شاهد بارش‌هایی به شکل برف خفیف و ملایم در برخی از مناطق شمالی استان بودیم و بیشترین بارش را در قایش رزن به میزان چهار میلی‌متر داشتیم و ارتفاع برف دو تا سه سانتی‌متر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه امروز صبح هم در برخی از مناطق جنوبی تا حدود یک میلی‌متر گزارش بارش داشتیم، اظهار کرد: امروز و فردا می‌توانیم به تناوب شاهد بارش‌هایی در سطح ملایم به شکل برف و باران باشیم.

زاهدی خاطرنشان کرد: از فردا بعدازظهر رفته‌رفته کاهش ابر را داریم و روز چهارشنبه این کاهش ابر به شکلی خواهد بود که در آسمان استان ابرهایی به شکل گذرا خواهیم داشت.

وی بیان کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه مجدد موج ضعیف و کم‌دامنه دیگری وارد شده و صرفاً می‌تواند پاره‌ای از مناطق شمالی استان را به شکل بارش خفیف تحت تأثیر خودش قرار دهد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه ازنظر دمایی از برودت هوا کاسته شده و کم‌وبیش این شرایط را طی روزهای آینده پیش‌بینی می‌کنیم، یادآور شد: کمینه و بیشینه دما در ایستگاه فرودگاه همدان طی 24 ساعت گذشته منفی یک و 12 درجه سلسیوس گزارش شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت گل‌تپه با منفی 6 درجه سلسیوس سردترین و نهاوند با 14 درجه سلسیوس گرم‌ترین ایستگاه استان گزارش شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان در پایان اظهار کرد: به نظر می‌رسد از چهارشنبه تا روز جمعه طی ساعاتی می‌توانیم وزش باد را هم به شکل افزایش سرعت باد شاهد باشیم.

 

شناسه خبر 80204