شناسه خبر:80478
1402/12/21 12:17:55

سپهرغرب، گروه سیاسی: رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک از آرامش بازار پوشاک در آستانه فرارسیدن سال نو خبر داد و گفت: این آرامش در سایه نظارت‌های همه جانبه اتاق اصناف و اتحادیه پوشاک از دهه فجر تا پایان سال ادامه دارد.

حسین آقاحسین شیرازی از آرامش بازار پوشاک در آستانه فرارسیدن سال نو خبر داد و گفت: این آرامش در سایه نظارت‌های همه جانبه اتاق اصناف و اتحادیه پوشاک از دهه فجر تا کنون حاصل شده و این نظارت‌ها تا پایان سال ادامه دارد.وی با اشاره به نقش «اتاق اصناف» و «اتحادیه» در کنترل قیمت‌های بازار شب عید افزود: «این مسئولیت امروز و دیروز این نهادها در کنترل قیمت‌های بازار شب عید نیست، بلکه قبل از انقلاب هم این مسئولیت برعهده اتاق اصناف و اتحادیه بوده و هست. درخواست معاون اول رئیس‌جمهور از اصناف کاملا به جاست. اقدام درست دولت، عدم دخالت در کنترل قیمت‌ها با اقدامات مختلف و واگذاری این نظارت‌ها به اتحادیه و بخش خصوصی است.

شیرازی با اشاره به اقدامات نظارتی اتاق اصناف و اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در بازار یادآور شد: با این که امسال برخلاف سال‌های گذشته، هنوز بازار شب عید جان نگرفته است اما نظارت بر قیمت از دهه فجر از سوی اتحادیه و اتاق اصناف آغاز شده و ما شاهد عرضه پوشاک شب عید حداکثر با 20 درصد افزایش قیمت نسبت به سال قبل هستیم، این در حالی است که پوشاک زمستانه به فروش نرفته در سال جاری، با 30 درصد کاهش قیمت نسبت به قیمت تمام شده، در واحدهای صنفی در حال عرضه است.

به گفته رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، به منظور کنترل بازار شب عید پوشاک، اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان در آستانه سال نو، با برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در 5 نقطه پایتخت، فعالیت خود را همراه با دو هزار فروشگاه پوشاک با عنوان فروش فوق العاده آغاز کرده است و این طرح به افزایش قدرت خرید مردم کمک خواهد کرد.

وی از دولت خواست تا از رسمی شدن شغل دستفروشی در شهر تهران جلوگیری کند چرا که در صورت رسمی شدن این شغل، کاسبان برای رهایی ازمالیات و اجاره مغازه، روی به دستفروشی و بساط گستری خواهند آورند که نتیجه‌ای جز آشفتگی سیمای شهری نخواهد داشت.

شیرازی تأکید کرد: در حال حاضر 20 هزار واحد کسبی پوشاک در تهران فعالیت دارند که همه ملزم به پرداخت مالیات، بیمه و... هستند اگر بساط گستری و دستفروشی در تهران مورد حمایت دولت قرار گیرد تمامی این واحدهای صنفی به حاشیه پیاده‌راهها گسیل خواهند شد.

شناسه خبر 80478