شناسه خبر:80513
1402/12/22 11:00:06

سپهرغرب، گروه خبر: رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساوه گفت: اعضای خدمات سفر این شهرستان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است.

رضا ایاز روز دوشنبه اظهار کرد: تمام اعضای ستاد خدمات سفر این شهرستان با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان از 2 ماه پیش در حال فراهم کردن مقدمات پذیرایی از مهمانان نوروزی است.

وی با اشاره به اینکه برنامه نوروزی این شهرستان در جلسه امروز ستاد خدمات سفر نهایی و به تصویب رسید افزود: امکان اسکان 800 مسافر در هر شبانه روز، ایجاد سه نوروزگاه، استقرار راهنمایان گردشگری در پنج اثر تاریخی، استقبال از مسافران نوروزی از اهم برنامه‌های نوروزی امسال است.

ایاز اضافه کرد: فعالیت ستاد خدمات سفر از 25 اسفند سال جاری آغاز می‌شود تا پایان تعطیلات نوروز سال آینده نیز تداوم خواهد داشت که سه نوروزگاه در شهرهای ساوه، آوه (سایت تاریخی) و نوبران راه اندازی می‌شود که در کنار راهنمایی مسافران و ارایه خدمات سفر، برپایی غرفه‌های صنایع دستی از دیگر خدمات نوروزگاه‌ها در طول سفرهای سال نو خواهد بود.

وی همچنین در خصوص دستگاه‌های خدمات رسان در اسکان مسافران نوروزی این شهرستان گفت که 300 تخت اسکان مسافران از سوی آموزش و پرورش، 200 تخت اسکان از سوی اداره اوقاف و امور خیریه در زائرسرای امامزاده سید اسحاق (ع) و 300 تخت نیز در هتل‌های شهرستان فراهم شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساوه با بیان اینکه به علت تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان برنامه‌های نوروز این شهرستان با توجه به ایام روزه داری تدارک دیده شده است اظهار کرد: همچنین در آثار تاریخی شاخص این شهرستان شامل موزه چهار سوق، مسجد جامع تاریخی ساوه، امارت حاکم و سایت تاریخی به صورت دائم و همچنین در کاروانسرای تاریخی باغ شیخ نیز به صورت موقت راهنمایان گردشگری مستقر خواهند شد.

وی گفت: همچنین مقرر شده شهرداری‌های ساوه، آوه، غرق آباد و نوبران نیز نسبت به تکمیل اقدامات زیباسازی و استقبال از بهار در سطح این شهرها اقدام کنند.

شناسه خبر 80513