شناسه خبر:80538
1402/12/22 11:21:16

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از اجرای ششمین مرحله طرح(( آرامش در شهر)) در سطح استان خبر داد.

سرهنگ"عباس عزیزی" در تشریح این خبر گفت: این طرح با هدف جمع آوری خرده فروشان، توزیع کنندگان و معتادان متجاهر در تفرجگاه ها، پیرامون مساجد و واحدهای آموزشی در سطح شهر همدان از تاریخ 19 اسفند ماه همزمان با دیگر استان‌ها به مرحله اجرا درآمده است.

وی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی افراد معتاد دستگیر شده در این طرح بعد از غربالگری به مراکز ماده 15 و 16 اعزام و توزیع کنندگان مواد مخدر نیز پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

این مقام مسئول گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون بیش از 6 تن و 500 کیلو انواع مواد مخدر در طی 13 هزار عملیات انتظامی درون و برون استانی کشف و 3 هزار و 400 قاچاقچی،خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر در این رابطه دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده است.

سرهنگ عزیزی بیان داشت: در این مدت 274 دستگاه خودرو و موتورسیکلت از قاچاقچیان توقیف که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 84 درصد افزایش را شاهد هستیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در خاتمه با اشاره به رشد 4 درصدی انهدام باندهای مواد مخدر در استان گفت: 50 باند تهیه و توزیع مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون منهدم شده است که قاچاقچیان و سرگردگان این باندها نیز به مراجع قضائی معرفی شده اند.

شناسه خبر 80538