شناسه خبر:80542
1402/12/22 11:25:21

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار همدان از کاشت یک میلیون و 500 هزار گل فصلی و 30 هزار اصله درخت و درختچه در پارک‌ها و بوستان‌های شهر همدان خبر داد.

سیدمسعود حسینی با اشاره به آماده‌سازی شهر برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان طبق روال هر ساله نصب المان‌های نوروزی در سطح شهر همدان در دستور کار قرار دارد که در این راستا، 100 المان سبز نوروزی و ویژه ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف شهر همدان اعم از میادین، تقاطع‌ها و معابر جانمایی می‌شود.وی با اشاره به آمادگی کامل مجموعه شهرداری اعم از درون‌سازمانی و برون‌سازمانی در راستای طرح استقبال از بهار 1403 اظهار کرد: کشیک‌های اداری در این ایام تعیین شده و پیمانکاران و عوامل اجرایی در حوزه رفع نواقص کارگاه‌های فضای سبز، آماده‌سازی بستر کاشت، جمع‌آوری بقایای گیاهی، کوددهی، عملیات باغبانی، کاشت درخت و درختچه، خاکبرداری اطراف درختان، علف‌زنی‌ها و حذف شاخه‌های خشک اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

حسینی با بیان اینکه تمام تلاش شهرداری همدان تغییر چهره شهر برای ورود به سال جدید و استقبال از ماه مبارک رمضان است، گفت: تجهیز و آماده‌سازی پارک‌ها، تنظیف، شستشو و رنگ‌آمیزی وسایل بازی و ورزشی در پارک‌ها، رنگ‌آمیزی مبلمان و المان‌های شهری، شستشوی سایبان‌های موجود در شهر و امحاء دیوارنویسی در ورودی‌ها و خیابان‌ها انجام می‌شود تا شاهد چهره‌ای زیبا و متفاوت از شهر باشیم.

این مقام ارشد مدیریت شهری با اشاره به همزمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز تصریح کرد: امسال با رویکردی متفاوت و خلاقانه و وسیع بحث فضاسازی، آذین‌بندی و نورپردازی سطح شهر همدان در قالب ریسه‌های نوری و پرچم، المان‌های نوری و طرح‌های مختلف در معابر سطح شهر همدان با موضوع ماه مبارک رمضان و عید نوروز اجرا می‌شود.

وی به تشریح سایر اقدامات زیباسازی از جمله کاشت گل و درخت اشاره کرد و افزود: این اقدام قبل از پایان سال شروع شده که کاشت یک میلیون و 500 هزار گل فصلی و 30 هزار اصله درخت و درختچه در سطح بوستان‌ها، میادین، بلوارهای اصلی، تعمیر و بازسازی 300 چشمه سرویس بهداشتی در پارک‌ها و فعالسازی 30 آبنما در حال انجام است.

حسینی یادآور شد: در هفته درختکاری علاوه بر برگزاری هشت مراسم در هفته جاری و کاشت نهال در پارک‌ها و بوستان‌ها و به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره 8000 شهید استان بیش از 8000 اصله نهال مثمر در بین شهروندان توزیع و کاشته می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت رسیدگی به فضای سبز توسط شهرداری همدان خاطرنشان کرد: آماده‌سازی 142 پارک محلی و منطقه‌ای و دو پارک فرامنطقه‌ای و 10 هزار متر واکاری چمن در دستور کار مجموعه سازمان سیما، منظر و فضای سبز مناطق قرار گرفته که جلوه‌ای از تلاش همکاران ما برای حفظ و نگهداری فضای سبز است.

شهردار همدان تصریح کرد: برای استقبال از مسافران در ایام نوروز تابلوهای راهنمای مسیر به منظور هدایت بهتر مسافران و بنرهای با عنوان(برپایی چادر ممنوع) نصب می‌شود که بر ایجاد نظم و انضباط در شهر همدان مؤثر خواهد بود.

وی با تأکید بر توجه به مباحث معنوی در عید نوروز، اظهار کرد: اجرای نقاشی‌های دیواری با موضوعات مختلف از جمله تصاویر شهدا و طراحی و نصب عکس شهدای شاخص در ابتدای کوچه‌ها به تعداد 78 عدد برنامه‌ریزی شده و اجرا می‌شود.

شناسه خبر 80542