شناسه خبر:80623
1402/12/24 09:41:40

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل راه و شهرسازی کردستان گفت: ایجاد شهرک‌های جدید در شهرهای سنندج و سقز در جلسه اخیر کارگروه امور زیربنایی مصوب شد.

جهانگیر الیاسی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از راهکارهای تولید مسکن ایجاد شهرک‌های جدید است که با توجه به وضعیت توپوگرافی کردستان و عدم وجود زمین کافی در بسیاری از شهرها تولید مسکن و توسعه شهر و همچنین اجرای مطلوب قانون تولید و عرضه مسکن با مشکل مواجه است.

وی افزود: ازجمله راهکارهای رفع این مشکل، ایجاد شهرک‌های جدید در اطراف شهرها است که این مهم در این استان نیز هدف گذاری شده و با انجام کار مطالعاتی گسترده گزینه‌های مختلفی دراطراف شهرهای استان مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان بیان کرد: کارهای مطالعاتی و گزینه‌های پیشنهادی در شهرهای سنندج و سقز در جلسه اخیر کارگروه امورزیربنایی که با حضوردستگاه‌های عضو و صاحب نظر مورد بررسی قرار گرفت.

الیاسی ادامه داد: پس از تبادل نظر و با در نظر گرفتن ضوابط و اصول شهرسازی در نهایت ایجاد دو شهرک تازه درسنندج (حد فاصل سنندج-دهگلان) و سقز (در اطراف کنارگذر سقز- بوکان) به مساحتی در حدود 850 هکتار مورد تصویب قرار گرفت.

وی اظهار کرد: امیدواریم با تصویب گزینه‌های مورد نظر در شورای برنامه ریزی استان و ارجاع به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور و تصویب در آن شورا بخشی از نیاز‌های استان در راستای تولید مسکن با ایجاد این دو شهرک برطرف شود.

شناسه خبر 80623