شناسه خبر:80673
1402/12/26 10:51:13

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: گردشگری شبانه در همدان با توجه به ظرفیت‌های متنوع شهر باید مورد توجه قرار بگیرد.

حمید بادامی‌نجات روز پنجشنبه در نشست بررسی برنامه‌های توسعه گردشگری در ایام نوروز 1403 همدان اظهار کرد: متأسفانه شاهد تاریکی در سطح شهر در ساعات شبانه هستیم که زیبنده نیست.

وی بیان کرد: نورپردازی شهر در شب از منظر اقتصادی، امنیت و گردشگری حائز اهمیت است و شهرداری باید ابتکار عمل در نورپردازی‌ها داشته و زیرساخت‌های لازم را برای پذیرایی از میهمانان نوروزی فراهم کند.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: گردشگری در شب علاوه‌بر جذابیتی که برای گردشگران دارد، می‌تواند درآمدزایی بالایی را نیز برای بازار همدان داشته باشد.

بادامی‌نجات با بیان اینکه روشنایی شهر از مطالبات جدی شهروندان است، افزود: وضعیت نور سطح شهر ضعیف بوده و موجب نارضایتی مردم شده است.

وی با اشاره به تقارن ایام نوروز باستانی با ماه مبارک رمضان، تأکید کرد: شهر باید برای استقبال از مسافران و گردشگران آماده باشد و چنانچه برنامه‌ای نداشته باشیم، تمامی زحمات یک‌سال گذشته درخصوص ثبت جهانی هگمتانه در حوزه گردشگری بی‌نتیجه خواهد ماند.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: وقتی یک گردشگر و مسافر در استان حداقل امکانات گردشگری را نیز مشاهده نکند، این امر آسیب جدی را برای استان به همراه خواهد داشت.

وی یادآور شد: خروجی اقدامات در نوروز 1403 دیده می‌شود و اینکه برای نوروز بدون برنامه باشیم، پذیرفتنی نیست.

بادامی‌نجات با انتقاد از عدم حضور نماینده حوزه گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری در جلسات کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: این امر عدم توجه به حوزه گردشگری را نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد عزمی برای تقویت این حوزه در مدیریت شهری نیست.

وی با اشاره به اینکه امسال وظیفه اسکان و سفر از عهده شهرداری برداشته شده است، ابراز کرد: بر این اساس باید انرژی مذکور در بخش‌های دیگر صرف شود که متأسفانه مشاهده نمی‌شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: طرح استقبال از نوروز باید به‌گونه‌ای اجرا شود که ماندگاری مسافر را به دنبال داشته باشد و از آنجایی که همدان کریدور غرب کشور است، باید بتوانیم مسافران عبوری را هم جذب کنیم.

بادامی‌نجات خاطرنشان کرد: امروزه اگر وظیفه اسکان مسافرین از شهرداری گرفته شده، دلیلی بر عدم تدوین برنامه‌های خوب برای جذب گردشگر و مسافر نیست و باید برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد.

   اجرای طرح استقبال از بهار

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از اقدامات شهرداری در استقبال از نوروز، گفت: حوزه خدمات شهری در تمامی بخش‌ها از انضباط شهری تا میادین میوه و تره‌بار مواردی را درنظر گرفته و برای طرح استقبال از بهار درحال انجام است.

حامد جلیلوند با بیان اینکه برای ساخت اِلمان‌های سطح شهر بودجه مناسبی لحاظ شده است، اضافه کرد: ساخت اِلمان‌های فاخر و قابل توجهی که معرف تمدن و هویت شهر همدان باشد را در ایام نوروز شاهد خواهیم بود.

وی از ساخت مجسمه باباطاهر توسط هنرمند معروف جهانی خبر داد و یادآور شد: با توجه به اینکه برای نخستین‌بار در تقویم ایران روز باباطاهر لحاظ شده است، مجسمه این عارف بزرگ دوم اردیبهشت‌ماه رونمایی خواهد شد.

جلیلوند با اشاره به فعال شدن موزه میدان مرکزی همدان در ایام نوروز، اظهار کرد: استفاده از راهنمایان گردشگری برای معرفی همدان در این میدان فعال خواهد شد که می‌تواند به مباحث گردشگری کمک کند و در این زمینه نیازمند همکاری سازمان میراث فرهنگی هستیم.

وی از کاشت یک میلیون و 500 هزار گل‌ فصلی نیز خبر داد و گفت: همچنین کاشت 30 هزار نهال در دست اقدام است.

شناسه خبر 80673