شناسه خبر:81146
1403/1/20 16:11:50

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان گفت: برای موفقیت در عرصه کار فرهنگی، هدایتگری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، نیازمند تشکیل اتاق فکر تخصصی برای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی هستیم.

به گزارش روز دوشنبه سپهرغرب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در جمع بانوان و فعالان فرهنگی اجتماعی استان همدان اظهار کرد: برای موفقیت در عرصه‌های مختلف همچنین باید شناخت درستی از اقتضائات دنیای امروز داشته باشیم.

وی ادامه داد: در ارتباطات باید مخاطب خود را به‌درستی بشناسیم و یکی از اشتباهاتی که امروز با آن روبه‌رو هستیم، مرزبندی‌هایی است که گاهی آن را مشاهده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با تأکید بر اینکه انقلاب یعنی همه مردم پای کار باشند، گفت: نگاه امامین انقلاب نیز این است که مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند و ما نیز نباید گرفتار مرزبندی‌ها شویم و معیار ما انقلاب، رهبری و ولایت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه اگر به‌درستی شرایط را درک نکنیم ممکن است فعالیت فرهنگی ما نتیجه عکس داشته باشد، افزود: در دنیای پیچیده امروز یک کنشگر فرهنگی باید آگاه به زمان خودش باشد.

امام‌جمعه همدان با اشاره به اینکه باید نیازها و دغدغه‌های نسل جدید را به‌درستی متوجه شویم، ابراز کرد: زمانی که می‌خواهیم با مخاطب خود گفت‌وگو کنیم، در گام نخست باید او را به‌درستی بشناسیم تا کنش ما در جامعه مؤثر باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با قدردانی از اقدامات و تلاش‌های صورت‌گرفته توسط فعالان مردمی، یادآور شد: امروز مهم حرکت به سمتی است که این رفتارها عمیق‌تر باشد تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه نگاه ولایت به عموم مردم است، اظهار کرد: سیره پیامبر گرامی اسلام در برخورد با گروه‌های مختلف مردمی نیز همین‌گونه بوده و همان اندازه که نسبت به فرایض و نماز و روزه به پیامبر(ص) سفارش شده، به مدارا با مردم نیز تأکید شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خطاب به بانوان فعال فرهنگی و اجتماعی استان گفت: مراقب باشید این فعالیت‌ها به خانواده‌هایتان ضرر نزند، اصل خانواده است و نقش تربیتی شما در خانواده بسیار مهم‌تر و بیشتر بوده که نباید نسبت به آن غافل شد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81146