شناسه خبر:81252
1403/1/25 17:42:11

رئیس بنیاد مسکن شهرستان کبودراهنگ اعلام کرد: حل مشکل روستاهای اوقافی این شهرستان برای صدور سند مالکیت در دست پیگیری است.

محمدکرم معصومی اظهار کرد: شهرستان کبودراهنگ دارای 9 روستای اوقافی بوده که برای این روستاها نمی‌توانیم سند صادر کنیم و آن‌ها در این رابطه دچار مشکل هستند که خوشبختانه مشکل در شرف حل شدن و در دست پیگیری و اقدام است.

وی ادامه داد: به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد مسکن با اداره اوقاف تنظیم و منعقد شده که بر این اساس قرار است دهیاران روستاها برای خروج زمین‌ها از اوقافی بودن حق و حقوق و مبلغ کارشناسی زمین‌های اوقافی را پرداخت کنند و یا به‌ازای آن زمینی به اوقاف بدهند تا زمین‌های اوقافی روستاهای خود را آزاد کنند که بنیاد مسکن بتواند برای این روستاها سند صادر کند.

معصومی تصریح کرد: در مرحله نخست این طرح ابتدا مشکل زمین‌های وقفی چهار روستای اورقین، داق‌داق‌آباد، مسجدین و علیصدر که یک دانگ زمین‌های آن‌ها وقفی است، مرتفع و آن‌ها تبدیل به احسن می‌شوند تا بتوان جهت بحث اعیانی واحدها برای مشترکانی که در سطح این روستاها دارای واحد مسکونی هستند، سند صادر کرد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان کبودراهنگ بیان کرد: در این طرح همه زمین‌های اوقافی ازجمله زمین‌های روستایی و کشاورزی تعیین تکلیف می‌شوند و برای این زمین‌ها سند ثبتی صادر خواهد شد.

وی در پایان مطرح کرد: کل واحدهای مسکونی روستایی این شهرستان بیش از 24 هزار و 700 واحد بوده که از این تعداد 43 درصد مساکن مقاوم‌سازی شده است.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 81252