شناسه خبر:81291
1403/1/26 14:00:00
کنعانی‌مقدم با اشاره به پیروزی بزرگ ایران در حمله به رژیم صهیونیستی:

فخر جهان اسلام، هیمنه اسرائیل را در هم شکست

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت‌وگوی اختصاصی با سپهرغرب گفت: ایران بزرگ و قدرتمند، فخر جهان اسلام، هیمنه اسرائیل را در هم شکست و فتح‌الفتوح بزرگی در تاریخ رقم زد.

سپهرغرب، گروه - سمیرا گمار :

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شب شنبه عملیات «وعده صادق» را با رمز «یا رسول‌الله (ص)» اجرا کرد و با ده‌ها فروند موشک و پهپاد، اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی مورد اصابت قرار داد.
رژیم صهیونیستی از ترس پاسخ تهران به حمله آن‌ها به کنسولگری خود در دمشق، همه فعالیت‌های آموزشی، تحصیلی و ورزشی خود را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرده و تعداد تجمعات را کاهش داده بود.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود: «برای یک حمله ایرانی آماده می‌شویم، اسرائیلی‌ها باید بر اعصاب خود مسلط باشند، آن‌ها را به توجه به دستورالعمل‌های جبهه داخلی دعوت می‌کنم.» کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم گزارش داد که داده‌های اطلاعاتی حاکی از این است که ایران قصد حمله به مواضع نظامی را دارد، نه اهداف غیر نظامی.

وحشت صهیونیست‌ها بی‌دلیل نبود؛ قبل از ساعت 24، خبرهای اولیه از آغاز حملات سپاه در رسانه‌ها منتشر شد، تا اینکه سپاه در بیانه‌ای رسمی اعلام کرد که با ده‌ها پهپاد و موشک از داخل خاک ایران به رژیم صهیونیستی حمله کرده است. هم‌زمان حزب‌الله لبنان هم حملاتی را علیه رژیم صهیونیستی انجام داد تا جایی که شورای جنگ اسرائیل در پناهگاه زیرزمینی در مقر وزارت جنگ در تل‌آویو تشکیل جلسه داد.

با انتشار خبر رسمی حمله ایران به رژیم صهیونیستی، مردم کشورمان در شهرهای مختلف به خیابان‌ها آمده و جشن گرفتند. مردم در برخی کشورهای همسایه و منطقه نیز اقدام مشابهی انجام دادند؛ چراکه این نخستین‌بار بود که صهیونیست‌های آدمکش توسط دلاورمردان سرزمین بزرگ قوم آریا، ایران قدرتمند، مورد حمله مستقیم قرار گرفتند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ دوم خود اعلام کرد که «در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی ازجمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.» و دیشب بعد از حدود 6 ماه کودکان غزه آرام خوابیدند، چون موشک‌های سپاه از فراز بیت‌المقدس عبور کرده و غرّش آن‌ها لرزه بر تن صهیونیست‌هایی انداخت که تا صبح در پناهگاه‌های خود مخفی شده بودند؛ الحمدلله و المنه.

با ذکر این مقدمه آنچه در ادامه می‌خوانید، گفت‌وگوی خبرنگار گروه خبری سپهر با حسین کنعانی‌مقدم، کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا درخصوص ابعاد این عملیات بی‌نظیر در تاریخ ایران بزرگ است:

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه شلیک موشک‌ها و پهپادها از خاک ایرانِ عزیز به‌صورت مستقیم به خاک اسرائیل فی‌نفسه پیروزی است، عنوان کرد: شکستن هیمنه رژیم صهیونیستی و طلسم شکست‌ناپذیری آن و پیروزی بر هژمونی آمریکا که اعلام کرده بود در کنار اسرائیل ایستاده است، پیروزی بزرگی محسوب می‌شود.

حسین کنعانی‌مقدم سپس افزود: این عملیات با نام «وعدۀ صادق» دستاوردهای سیاسی، بین‌المللی، اقتصادی و داخلی بسیاری دارد که نیاز به تحلیل جامعی داشته و باید در روزهای آینده به آن پرداخت؛ اما هر نتیجه‌ای که داشته باشد، به‌لحاظ شکستن طلسم شکست‌ناپذیری اسرائیل، دفاع از ملت فلسطین و تحقق وعده صادق رهبر معظم انقلاب (دام‌ظله) مبنی بر انتقام از رژیم صهیونیستی، یک فتح‌الفتوح بزرگ در تاریخ ایران است.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا ادامه داد: ایران از شب شنبه تا صبح روز یکشنبه نشان داد ملتش زنده بوده، در برابر ظلم و ستم تسلیم‌ناپذیر است و به راهی که امام راحل تعیین کرده و رهبری معظم آن را ادامه می‌دهد، با تمام ایمان خود پایبند است.

* اصابت موشک‌های ایران به قلب اسرائیل

کنعانی‌مقدم گفت: رژیم صهیونیستی تصورش را هم نمی‌کرد که ایران بخواهد در این حد عملیات انجام دهد؛ گمان آن‌ها این بود که یک عملیات محدود توسط گروه‌های جهادی غزه در فلسطین یا حزب‌الله لبنان انجام می‌شود، اما ایران بزرگ و قدرتمند ما به پایگاه‌های مهمی ضربه زد، نظیر مرکز اف 35 آمریکا و پایگاه جاسوسی نقب در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای دیمونا که اگر یک موشک به آن بخورد، خودش مثل یک بمب اتم عمل می‌کند.

وی سپس تصریح کرد: ایران نشان داد که توانمندی عبور از گنبد آهنین را دارد که به گفته سید مقاومت سیدحسن نصرالله، از خانه عنکبوت سست‌تر است.

* عملیات ایران قدرتمند سنجیده، پیچیده و ترکیبی بود

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در ادامه سخنان خود این عملیات را سنجیده، پیچیده و ترکیبی خواند و اذعان کرد: پهپادها ابتدا توانستند گنبد آهنین را درگیر کنند و بعد از ایجاد حفره‌های دفاعی، موشک‌های ما توانستند به‌خوبی به اهداف خود برسند.

* «وعدۀ صادق» تنها یک سیلی بود

کنعانی‌مقدم این را هم اضافه کرد که عملیات «وعدۀ صادق» تنها یک سیلی بود و اگر رژیم صهیونیستی بخواهد اقدامی انجام دهد، قطعاً از حیفا و تل‌آویو چیزی باقی نخواهد ماند.

وی با این بیان که رژیم صهیونیستی تلاش خواهد کرد قطعنامه‌ای را از شورای امنیت با حمایت آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و سایر هم‌پیمانان خود بگیرد، اظهار کرد: به نظر می‌رسد در این صورت با وتوی چین و روسیه مواجه خواهند شد و بعد از آن تلاش خواهند کرد به جنوب لبنان، مقرهای مقاومت در سوریه و عراق، یمن و رفح حمله کرده و فشار خود را روی فلسطینی‌ها بیشتر کنند.

* ایران بزرگ رژیم صهیونیستی را در سرازیری سقوط قرار داده

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: با این وصف معادله درحال حاضر به نفع مقاومت درحال تغییر بوده و ایران نشان داد در مراحل بعدی رژیم صهیونیستی را در سرازیری سقوط قرار داده و این عملیات آغازی بر پایان این رژیم منحوس و کودک‌کش خواهد بود، ان‌شاءالله.

شناسه خبر 81291