شناسه خبر:81474
1403/1/29 17:38:31

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه و ارشد نظامی آجا در استان همدان گفت: ما به دوستان و دشمنان اعلام می‌کنیم نیروهای مسلح ایران برای ایجاد صلح و آرامش در منطقه و جهان حضور دارند و تا آخرین نفس‌های خود از انقلاب دفاع خواهیم کرد.

چهارشنبه 29 فروردین‌ماه مراسم روز ارتش در میدان باباطاهر همدان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای ارتش، برگزار شد.

استاندار همدان در این مراسم گفت: جمهوری اسلامی ایران با رهبری مقام معظم رهبری توانسته به قدرت بازدارندگی بالایی دست یابد، به‌گونه‌ای‌ که هیچ دشمنی نتواند به میهن اسلامی حمله کند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: امام خمینی (ره) با نام‌گذاری این روز به‌نام ارتش جلوی یک توطئه بزرگ را گرفتند، چراکه دشمنان می‌خواستند این نیروی مکتبی را دچار زوال کنند، اما امام راحل با نام‌گذاری این روز روح تازه‌ای بر پیکره و ساختار ارتش دمیده و هویتی جدید به او دادند.

وی بیان کرد: ایران در عرصه‌های مختلف دلبستگی و وابستگی خود را به ارزش‌های انقلاب اسلامی، مردم و مکتب نشان داده، به‌طوری‌ که نیروهای ارتش در ابتدای انقلاب که منافقین به دنبال تجزیه کشور بودند، با آن‌ها مقابله کردند و در دوران دفاع مقدس حماسه‌های ماندگاری آفریدند و در کنار نیروهای بسیجی و سپاهی از مرزهای کشور دفاع کردند.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: فرمانده معظم کل قوا افتخار این را دارد که در هیچ عرصه‌ای اجازه جولان به دشمن را نداده است و نیروهای نظامی ما هم در عرصه‌های مختلف هر حرکت دشمن را تشخیص داده و نظم و امنیت را برای مردم تأمین کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات غرورآفرین «وعده صادق» در پاسخ به تجاوز رژیم اشغالگر قدس به سفارت جمهوری اسلامی ایران و شهادت جمعی از فرماندهان، انجام شد؛ به‌طوری‌ که رهبر معظم انقلاب فرمودند در دفاعی مشروع باید این رژیم تنبیه شود و چنین نیز شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: جمهوری اسلامی به دنبال جنگ نیست، اما در دفاع از آرمان‌ها و مردم خود با کسی تعارف ندارد؛ از این جهت در این عملیات 300 موشک و پهپاد به سمت دشمن پرواز کرد که درواقع نمایش کوچکی از قدرت بزرگ جمهوری اسلامی بود.

استاندار همدان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با رهبری مقام معظم رهبری توانسته به قدرت بازدارندگی بالایی دست یابد به‌گونه‌ای‌که هیچ دشمنی نتواند به میهن اسلامی حمله کند، مطرح کرد: تلاش‌ها و زحمات نیروهای مسلح در کشور را فراموش نکرده و از آن‌ها تشکر می‌کنیم‌.

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه و ارشد نظامی آجا در استان همدان نیز اظهار کرد: امام خمینی (ره) با توجه به دید و شناخت عمیق خود از ارتش، این روز را روز ارتش نام‌گذاری کرده و نقشه شوم دشمنان را نقش بر آب کردند.

سرتیپ دوم امیر پرویز مرادبکی با بیان اینکه امام خمینی (ره) ارتش را در چتر حمایتی خود قرار دادند و این‌گونه ارتش به شجره طیبه تبدیل شد، مطرح کرد: ارتش در انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس در کنار دیگر نیروهای مسلح ایران جزء ارکان اصلی قدرت نظامی بود.

مرادبکی با اشاره به اینکه پس از جنگ نیز ارتش در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های بسیاری داشته است، خاطرنشان کرد: حضور در حیات خلوت آمریکا و در مناطق استراتژیک منطقه تنها بیانگر گوشه‌ای از اقتدار ارتش جمهوری اسلامی است؛ به‌طوری‌ که ارتش به جهانیان ثابت کرده در راستای حفظ و حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی، شهدا و امام راحل، ذره‌ای عقب‌نشینی نکرده و به آن‌ها افتخار می‌کند.

وی با بیان اینکه ما به دوستان و دشمنان اعلام می‌کنیم نیروهای مسلح ایران برای ایجاد صلح و آرامش در منطقه و جهان حضور دارند، توضیح داد: ما دشمنان خود را تعقیب می‌کنیم و به آن‌ها ضربه می‌زنیم و تا آخرین نفس‌های خود از انقلاب دفاع خواهیم کرد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 81474