شناسه خبر:81705
1403/2/4 17:21:10

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از رشد حدود ۳۰ درصد جابه‌جایی کالا در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن خبر داد و افزود: جابجایی این میزان کالا با استفاده از بارنامه تمبرهای دولتی در استان سابقه نداشته و رکورد جدیدی به ثبت رسید.

فرزاد حسنی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹ میلیون تن کالا در قالب ۵۶۰ هزار سفر باری از مبدا کردستان به دیگر نقاط کشور جابجا شد که جابجایی این میزان کالا با استفاده از بارنامه تمبرهای دولتی سابقه نداشته است.

وی از رشد حدود ۳۰ درصد جابه‌جایی کالا در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن خبر داد و افزود: جابجایی این میزان کالا با استفاده از بارنامه تمبرهای دولتی در استان سابقه نداشته و رکورد جدیدی به ثبت رسید.

حسنی تاکید کرد: این میزان رشد با تلاش‌های صورت گرفته برای اولین بار و با همکاری فعالان صنف حمل و نقل از جمله رانندگان میسر شده است.

وی عمده کالاهای حمل شده را کالاهای معدنی، کشاورزی و مواد شیمیایی اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۷۰ شرکت حمل و نقل کالا، حدود ۸ هزار دستگاه انواع ناوگان باری و ۱۵ هزار نفر راننده حرفه ای در استان فعالیت دارند.

شناسه خبر 81705