شناسه خبر:81738
1403/2/5 13:59:13

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی همدان با اشاره به کاهش دمای صبحگاهی طی روزهای آینده تا نزدیک به صفر درجه، به باغداران برای اندیشیدن تمهیدات لازم به‌منظور پیشگیری از سرمازدگی محصولات هشدار داد.

حجت‌الله شهبازی روز چهارشنبه با اشاره به کاهش دمای صبحگاهی طی روزهای آینده تا نزدیک به صفر درجه، به باغداران برای اندیشیدن تمهیدات لازم به‌منظور پیشگیری از سرمازدگی محصولات هشدار داد و ابراز کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی استان در کاهش محسوس دما بروز پدیده کاهش دمای سطح خاک طی دو روز آینده تا نزدیک به صفر درجه اتفاق خواهد افتاد؛ وقوع خسارت سرمازدگی در محصولات باغی به‌ویژه باغات انگور دور از انتظار نیست و باید تمهیدات لازم از سوی باغداران اندیشیده شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: می‌توان از عملیات غرقابی در باغات استفاده کرد و از خاک‌ورزی مانند شخم و دیسک باید خودداری شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاوری استان همدان تأکید کرد: برای کاهش اثرات سرمازدگی می‌توان از پوشش دادن خاک مانند پلاستیک‌های پوششی سیاهرنگ و همچنین از بخاری‌های باغی استفاده کرد.

وی بر ایجاد دود با استفاده از باقی‌مانده‌های گیاهی مانند کاه و کلش نیز تأکید کرد. استان همدان دارای بیش از 83 هزار هکتار باغ میوه است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81738