شناسه خبر:83016
1403/3/6 18:04:13
مدیر امور هنری و سینمایی اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد:

برگزاری هشتمین جشنواره هنری «فانوس» در همدان

مدیر امور هنری و سینمایی اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از اعلام فراخوان مرحله استانی هشتمین جشنواره تولیدات هنری فانوس در همدان خبر داد.

سپهرغرب، گروه - مینو جعفری ممتاز :

امین لطفی‌شهپر اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بیان رشادت‌های ایثارگران به زبان هنر مرحله استانی هشتمین جشنواره تولیدات هنری فانوس در همدان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این جشنواره در موضوعات مختلفی برگزار می‌شود، افزود: نقش ولایت و رهبری در پیشبرد دفاع مقدس و آرمان‌ها و تداوم آن، نقش مردم در دفاع مقدس، نقش زنان در دفاع مقدس، شهدا و ایثارگران دفاع مقدس، رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا، رسالت تداوم و آرمان‌های دفاع مقدس، سنگر جهاد تبیین، فرهنگ، علم و هنر و جبهه، جنگ ترکیبی استکبار جهانی، مدافعان حرم و شهدای امنیت، سبک زندگی رزمندگان و شهدا، از شهید بودن تا شهید شدن، سفرهای راهیان نور و نسل امروز، تأثیر بازدید از مناطق یادمان‌های دفاع مقدس بر زائرین راهیان نور به‌ویژه نسل جوان از موضوعات جشنواره به‌شمار می‌رود‌.

مدیر امور هنری و سینمایی اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با اشاره به اینکه این جشنواره در 24 بخش هنری برگزار می‌شود، گفت: هنرهای نمایشی شامل تئاتر صحنه‌ای، خیابانی و نمایش‌نامه، هنرهای تجسمی شامل عکاسی، نقاشی و طراحی پوستر، فیلم شامل داستانی کوتاه، مستند کوتاه، پویانمایی و نماهنگ، موسیقی و سرود شامل موسیقی با کلام و بی‌کلام، سرود، رادیویی شامل نمایش رادیویی و پادکست، بخش ویژه دانش‌آموزی شامل تئاتر صحنه‌ای، سرود دانش‌آموزان، نقاشی و فیلم کوتاه 180 ثانیه‌ای از بخش‌های این جشنواره است.

لطفی‌شهپر به تشریح ضوابط ارسال آثار به جشنواره پرداخت و بیان کرد: آثار تولیدی باید مربوط به سال 1402 باشد و در بخش دانش‌آموزی تولید آثار هنری با امکانات و ارائه در حد توان دانش‌آموزان مورد تأیید هیئت داوران است.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را تا 25 خردادماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، عنوان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در میدان قائم، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان، مدیریت هنری و امور سینمایی ارسال کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فرم فراخوان با شماره‌های 09184428224 و 09127116188 تماس بگیرند.

مدیر امور هنری و سینمایی اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با اعلام اینکه مرحله کشوری این جشنواره پاییز امسال در شهر کرد برگزار می‌شود، متذکر شد: استان همدان در دوره‌های قبل به‌عنوان استان نمونه در برگزاری جشنواره به همراه تولید آثار با کیفیت دفاع مقدس مورد تقدیر قرار گرفته است.

شناسه خبر 83016