شناسه خبر:872
1397/7/5 09:12:20

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: به مناسبت روز جهانی گردشگری، امروز (پنج شنبه) بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی استان  رایگان است. 
جلیل بالایی،بااشاره به نامگذاری 27 سپتامبر مصادف با پنجم مهر به نام روز جهانی گردشگری، اظهار کرد: به این مناسبت امروز (پنجم مهر) بازدید از کلیه اماکن و بناهای تاریخی استان کرمانشاه که ورودی دارند، برای عموم مردم رایگان است. 
وی در ادامه به تشریح برنامه های اداره کل میراث فرهنگی استان در هفته گردشگری پرداخت و گفت: بازدید کاروان 30 نفره گردشگران فرانسوی از مناطق زلزله زده برنامه روز اول هفته گردشگری در کرمانشاه خواهد بود. 
مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: این کاروان قرار است در بازدید از شهرستان زلزله زده گیلانغرب حدود 100 میلیون تومان کمک برای بازسازی بیمارستان الزهرای این شهرستان اهدا کنند. 
وی یادآورشد: همچنین در ادامه برنامه های این هفته پاکسازی نمادین یکی از سایت های گردشگری استان را خواهیم داشت. این برنامه در تمام شهرستانهای استان اجرا می شود. 
بالایی اضافه کرد: اجرای طرح کودک و گردشگر در اقامتگاه بوم گردی کیکم کرمانشاه به منظور آشنایی کودکان با مباحث گردشگری و انتخاب همیار گردشگر از میان آنان از دیگر برنامه های هفته گردشگری در استان خواهد بود. 
وی از تجلیل از فعالین حوزه گردشگری استان همچون واحدهای اقامتی، پذیرایی، دفاتر گردشگری و... در هفته گردشگری خبرداد. 
مدیرکل میراث فرهنگی استان کوه گردی و پاکسازی محیط کوهستان را از دیگر برنامه های این هفته ذکر کرد و افزود: دفاتر گردشگری استان نیز در این هفته تورهای رایگان کرمانشاه گردی را برای مردم برگزار می کنند. 
 
منبع : ایسنا

شناسه خبر 872