شناسه خبر:10270
1398/4/31 08:25:06

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان گفت: منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد آماده واگذاری به تولیدکنندگان است.

جلسه ستاد تسهیل در امور تولید با حضور ظاهر پورمجاهد، معاون هماهنگی امور استانداری و محمدرضا بادامی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان برگزار شد.

به گزارش سپهرغرب به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان؛ ظاهر پورمجاهد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان در این جلسه، اظهار کرد: با تمام توان خود در خدمت صنعت استان همدان بوده و جلسه امروز نیز در جهت رفع موانع و رونق تولید برگزار می‌شود.

وی افزود: وجود منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد در استان همدان فرصتی خاص را پیش روی ما قرارداده چراکه با حضور صنایع بزرگ و مادر در این منطقه ویژه، استان شاهد پیشرفت صنعتی بزرگی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان نیز عنوان کرد: 150 هکتار از یک هزار و 30 هکتار اراضی منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد آماده واگذاری به متقاضیان است.

محمدرضا بادامی ادامه داد: باوجود کمبود منابع، اما با توجه به رسالتی که بر عهده داریم تمامی زیرساخت‌های لازم از قبیل راه دسترسی در این 150 هکتار تعبیه شده‎است که امیدواریم هرچه سریع‌تر شاهد حضور سرمایه‌گذاران در این منطقه باشیم.

وی تصریح کرد: در حوزه صنایع کوچک نیز اقدامات جهادی و مؤثری در راستای کمک به رونق تولید و حمایت از تولیدکنندگان استان انجام شده‎است که در صورت تخصیص اعتبار لازم از سوی سازمان برنامه‌وبودجه استان به شرکت شهرک‌های صنعتی می‌توانیم گام‌های مؤثرتری برداریم.

بادامی در خصوص بخشی از اقدامات انجام‌شده، اذعان کرد: بازدید و بازاریابی، تأمین مالی، توسعه کارآفرینی، و توسعه صنعتی از مواردی بوده که توسط این شرکت در حمایت از تولید استان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان افزود: حضور در نمایشگاه‌های خارجی در کشورهای روسیه، عراق و ترکیه، کسب پاویون اختصاصی در کشور روسیه به مدت چهار سال مداوم، برگزاری پنج نمایشگاه توانمندی صنایع کوچک و متوسط استان، برگزاری سالانه 150 کارگاه آموزشی با حضور اساتید بزرگ در حوزه صنعت برای واحدهای تولیدی و بعضاً در خود واحدهای تولیدی استان از دیگر کارهای انجام‌شده توسط این شرکت برای رونق تولید بوده‎است.

وی در خصوص خوشه‌های صنعتی نیز یادآوری کرد: 42 نقطه دارای ظرفیت برای خوشه صنعتی در استان شناسایی ‌شده‎است که از این 42 نقطه، 18 منطقه ظرفیت خوشه شدن، 11 نقطه مطالعه امکان‌سنجی آن‌ها انجام‌شده و چهار خوشه صنعتی نیز در فاز عملیاتی شدن قرار دارد.

بادامی با اشاره به اینکه امسال خوشه صنعتی کشمش ملایر به‌عنوان خوشه برتر ملی انتخاب شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه حوزه فن بازار استان همدان نیز جزء 11 فن بازار موفق منطقه‌ای است.

شناسه خبر 10270