شناسه خبر:10779
1398/5/15 09:10:51

سپهرغرب، گروه خبر: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام از برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای در استان ایلام خبر داد.

نورالدین محسنی صبح روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتخاب ایلام به‌عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته نقش مهمی در جذب گردشگر و رونق صنایع دستی استان و همچنین معرفی بیشتر این صنعت در سطح ملی و جهانی دارد.

وی از برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای در استان ایلام خبر داد و افزود: این نمایشگاه به‌منظور تبادل تجربیات هنرمندان و صنعتگران و ایجاد بازاری برای فروش محصولات صنایع‌ دستی برگزار می‌شود.

محسنی اظهار کرد: نمایشگاه صنایع دستی از 20 لغایت 25 مردادماه از ساعت 17 الی 23 هرروز پذیرای علاقه‌مندان این حوزه است. همچنین محصولات ارائه‌شده در این نمایشگاه با 10 تا 15 درصد تخفیف به مشتریان عرضه خواهد شد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام تصریح کرد: در این نمایشگاه هنرمندان صنایع دستی از استان‌های ایلام، همدان، اصفهان، کرمانشاه، کردستان، خوزستان، گلستان، لرستان، خراسان رضوی، بندرعباس و چهارمحال و بختیاری در قالب 50 غرفه در راستای توسعه و ترویج صنایع دستی هر استان و آشنایی بیشتر مردم ایلام با صنایع دستی سایر استان‌ها حضور خواهند داشت.

وی افزود: نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی و سوغات محلی با حضور 10 استان کشور در محل پارک تفریحی چغاسبز شهر ایلام برگزار می‌شود.

درحال حاضر 9 هزار و 700 صنعتگر در 33 رشته صنایع دستی استان ایلام و در بیش از 120 کارگاه فعال به‌صورت رسمی فعالیت می‌کنند که حدود نیمی از آن‌ها در بخش تولید گلیم نقش برجسته فعال هستند.

شناسه خبر 10779