شناسه خبر:11595
1398/6/13 08:56:00

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از پایان حفاری تونل بزرگ کبیرکوه بین شهرستان‌های دره‌شهر و آبدانان در جنوب استان طی روزهای آینده خبر داد.

علی اصغر کاظمی روز گذشته در بازدید از تونل کبیرکوه، اظهار کرد: طول این تونل که بین شهرستان‌های دره‌شهر و آبدانان در استان ایلام فرار دارد چهار هزار و 750 متر است که از سمت آبدانان سه هزار و 250 متر آن حفاری و از سمت دره‌شهر نیز بیش از یک هزار و 450 متر تونل اصلی حفاری شده و کمتر از 50 متر حفاری باقی مانده‎است تا طی روزهای آینده عبور از دل کبیرکوه محقق شود.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به تونل اصلی از سمت دره‌شهر هشت رشته تونل کوچک در مجموع به طول یک هزا و 500 متر نیز حفاری شده‌است.

کاظمی، حفاری این تونل را در سطح کشور کم‌نظیر توصیف کرد و افزود: هدف از اجرای این تونل حذف گردنه صعب‎العبور کبیرکوه است و نقش این تونل در آینده نه‎تنها ارتباط شهرستان دره‌شهر و آبدانان بلکه احداث یک راه جدید ارتباطی بین استان‌های ایلام- لرستان- کرمانشاه و خوزستان و همچنین دسترسی آسان استان‌های مرکزی به مرز بین‌المللی چیلات خواهد بود.

مدیرکل راه وشهرسازی استان ایلام خاطرنشان کرد: پس از حفاری این تونل عظیم وارد فاز عملیاتی کف کنی، لاینینگ (طاق بتنی)، روشنایی و تهویه خواهیم شد.

 

شناسه خبر 11595