شناسه خبر:11668
1398/6/16 09:10:56

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر ایلام از خریداری یک فروند بالگرد امدادی توسط جمعیت هلال‌احمر برای این استان خبر داد.

حسین عارفی در مجمع استانی این جمعیت با اشاره به دیدار اخیری که به همراه استاندار ایلام با رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور داشت، افزود: ساخت آشیانه بالگرد امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در مرکز استان تمام شد و یک فروند بالگرد نیز توسط مرکز خریداری شده است.

وی ادامه داد: این بالگرد به‌صورت دائم به استان اختصاص یافت و در سفر رئیس‌جمهور به استان فعالیت آشیانه بالگرد و خود بالگرد امداد و نجات به‌صورت رسمی آغاز می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: در این دیدار همچنین توافق شد 10 دستگاه چادر راب‌هال توسط هلال‌احمر با مشارکت استانداری تهیه شود و دو هزار و 500 مترمربع فضای مسقف در کنار پایانه مرزی مهران در مسیر برگشت زائران برای اسکان اضطراری داشته باشیم.

عارفی افزود: مرکز آموزش هلال‌احمر ویژه غرب کشور در شهرستان ایوان برای اعضای جوان داوطلب با کمک استاندار و هلال‌احمر امسال با اعتبار 20 میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از در دست احداث بودن دو انبار امدادی هلال‌احمر با مساحت یک‌هزار و 400 مترمربع و پایگاه امداد و نجات جاده‌ای سه‌راهی کارزان خبر داد.

شناسه خبر 11668