شناسه خبر:12058
1398/6/30 09:32:46

سپهرغرب، گروه خبر: مسؤول حساب 100 امام (ره) در بنیاد مسکن ایلام، گفت: ساخت سرپناه برای مستضعفان در استان یکی از اقدامات حساب 100 امام (ره) در بنیاد مسکن است که تشکیل‌شده و بناست که در این راستا اقداماتی صورت بگیرد.

21 فروردین‌ماه سال 1358 بود که امام راحل با دوراندیشی و درایت خود اقدام به افتتاح حسابی در بانک ملی با هدف تهیه مسکن برای افراد بی‌بضاعت و نیازمند کردند. پس از افتتاح حساب 100 امام (ره)، نهادی به‎نام «بنیاد مسکن انقلاب اسلامی» شکل گرفت تا تهیه مسکن برای افراد نیازمند، ساختارمند شود.

بنیاد مسکن به‌سرعت در تمام استان‌ها شعبه دایر و با همکاری برخی نهادها به امر تهیه مسکن مبادرت کرد که در سال 1366 اساسنامه آن در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و از مهم‌ترین وظایف آن ارائه طرح‌های موردنیاز برای ایجاد مسکن اقشار مستضعف، انجام پروژه‌‌های کارشناسی در خصوص زمین‌های روستایی، کمک در جهت تأمین مصالح ساختمانی و موارد دیگر عنوان شد.

مسؤول حساب 100 امام (ره) در بنیاد مسکن استان ایلام روز گذشته در حاشیه نشست با شهردار دهلران از آغاز فعالیت مجمع خیران مسکن‌ساز در استان خبر داد و اظهار کرد: انجمن خیران مسکن‌ساز به‌منظور کمک به ساخت سرپناه برای مستضعفان و محرومان جامعه با کمک افراد خیر در سطح استان فعالیت خود را آغاز کرده‎است.

مهدی صالحی افزود: جامعه هدف مجمع خیران مسکن‌ساز، افراد بی‌بضاعت و نیازمندی است که زیر پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند.

مسؤول حساب 100 امام (ره) در بنیاد مسکن استان ایلام تصریح کرد: در حال حاضر اساسنامه و چارت تشکیلاتی این مجمع در استان تهیه و تدوین‌شده که بر این اساس، مجمع دارای اعضای حقیقی و حقوقی است که در استان، استاندار به‌عنوان مدیرعامل مجمع و مدیران ادارات بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، شهردار و نماینده ولی‌فقیه به‌عنوان اعضای حقوقی و سه تن از خیران و معتمدان استان به‌عنوان اعضای حقیقی حضور دارند.

وی یادآوری کرد: در هر شهرستان نیز فرماندار به‌عنوان رئیس مجمع در کنار شهردار، امام‌جمعه، مدیران بنیاد مسکن و راه و شهرسازی و همچنین سه تن از خیران و معتمدان هر شهرستان به‌عنوان اعضای حقوقی و حقیقی فعالیت می‌کنند.

صالحی اضافه کرد: هدف ما آغاز فعالیت مجمع در سطح استان است و در آینده در خصوص راهکارها و نحوه تأمین منابع مالی با حضور اعضای مجمع تصمیم‌گیری خواهد شد.

شهردار دهلران نیز گفت: حساب 100 امام راحل یک کار جاودانه و اساسی است که باید به‌عنوان باقیات و صالحات باقی بماند.

عیسی رضایی خاطرنشان کرد: کسانی که ازلحاظ مالی بنیه بیشتری دارند یا ازنظر تشکیلاتی می‌توانند در این خصوص جریان‎ساز و مثمر ثمر باشند، نباید از کمک به این حساب غافل شوند.

وی عنوان کرد: نداشتن مسکن و سرپناه مناسب در روحیه افراد، زندگی و معیشت آن‎ها تأثیر می‌گذارد و از طرفی فرهنگ غنی اسلام در آیات و روایت این موضوع را بیان کرده‎است.

شهردار دهلران با اشاره به آمادگی کامل شهرداری این شهر در راستای کمک به حساب 100 امام (ره) و مجمع خیران مسکن‌ساز، گفت: مجمع خیران مسکن‌ساز در ابتدا باید با برنامه‌ریزی مدون و هدفمند به دنبال جذب منابع و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود باشد تا بتواند گام‌های بلندی برای ساخت مسکن برای محرومان بردارد.

شناسه خبر 12058