شناسه خبر:12102
1398/6/31 09:19:06

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهور کردستان از کاهش 20 درصدی مجموع تصادف‌های درون‌شهری و 21 درصدی تصادفات منجر به فوت در استان خبر داد.

بروز مرادی روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در سنندج، اظهار کرد: در پنج ماهه امسال، تصادف‌های منجر به فوت در استان 21 درصد کاهش داشته‌‎است.

به گفته رئیس پلیس راهور کردستان، درمجموع تصادف‌های درون‌شهری طی پنج ماهه نخست سال جاری 20 درصد کاهش داشته‌است.

وی عدم رعایت حق تقدم را بیشترین دلیل تصادف‌های در حوزه شهری کردستان عنوان و تصریح کرد: بیش از 300 هزار وسیله نقلیه و 100 هزار موتورسیکلت در سطح استان کردستان وجود دارد.

مرادی با عنوان این مطلب که فرهنگ ترافیک در استان روزبه‎روز در حال بهبود است، ادامه داد: اعتراض به جرائم در مدت‎زمان یادشده 56 درصد نسبت به مدت‎زمان مشابه، کاهش پیدا کرده‎است.

وی یادآوری کرد: اگرچه در زمینه کنترل هوشمند ترافیک نسبت به سایر استان‌ها پیشرفت خاصی نداشته‌ایم اما به‎صورت جدی پیگیر کاهش حضور فیزیکی پلیس در برخوردهای ترافیکی هستیم.

رئیس پلیس راهور کردستان ابراز کرد: مرکز مانیتورینگ در مرکز استان در حال احداث است که به‎زودی راه‌اندازی می‌شود.

مرادی تصریح کرد: رویکرد پلیس، اعمال قانون در بخش راهنمایی و رانندگی نیست بلکه هدف اصلی فرهنگ‌سازی در زمینه رعایت قوانین و مقررات ترافیکی است.

وی افزود: زمانی که از سیستم مانتورینگ استفاده می‌شود این ذهنیت برای کسی پیش نمی‌آید که پلیس به وظایف قانونی خود عمل نکرده‎است.

رئیس پلیس راهور کردستان با بیان اینکه هرچند در حوزه فرهنگ ترافیک در استان کار شده اما تا نقطه ایده‌آل‌ فاصله داریم، عنوان کرد: رانندگان سرویس‌های مدارس حتماً متأهل و سرویس‌ها باید شرایط ویژه داشته باشند که در صورت عدم رعایت این موضوع اعمال قانون خواهد شد.

مرادی به طرح کارت پارک هم اشاره کرد و گفت: این طرح برای این است که همه مردم به تناسب نیاز بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه از انتقادات سازنده استقبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: انتقادهای سازنده به نظر ما موجب رفع مشکلات و حساس‌سازی مسؤولان می‌شود.

مرادی یادآوری کرد: در خصوص کشف حجاب توسط راننده یا سرنشین‌ها، توسط پلیس امنیت اخلاقی رسیدگی و بدون اینکه شخص و ماشین را متوقف کنند با پیامک به شخص خاطی اعلام خواهد شد.

رئیس پلیس راهور کردستان افزود: توسعه آموزش‌ها در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک از اولویت‌های پلیس راهنمایی و رانندگی در سطح استان است که در این راستا واحد فرهنگ ترافیک برای آموزش دانش‌آموزان در این زمینه از آغاز سال تحصیلی فعال می‌شود.

 

شناسه خبر 12102