شناسه خبر:1215
1397/7/18 09:41:23
رئیس پلیس راهور کرمانشاه خبر داد

کاهش تصادفات درون‌شهری در استان

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه از سه هزار و 33 فقره تصادف جرحی و فوتی در شش‌ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: نسبت به شش‌ماهه نخست سال گذشته تصادفات فوتی در معابر شهری 12 درصد و در تصادفات جرحی 15 درصد کاهش داشته‌ایم.
در نشست خبری که به مناسبت هفته ناجا با اصحاب رسانه در سالن جلسات پلیس راهور برگزار شد، سرهنگ فضل‌الله شیری بیان کرد: هرسال از 13 لغایت 19 مهرماه در کشور ما به‌عنوان هفته نیروی انتظامی گرامی داشته می‌شود.
وی شعار امسال هفته ناجا را «پلیس مقتدر، امین مردم» اعلام و تصریح کرد: در استان کرمانشاه 47 مرکز آموزش رانندگی به‌منظور آموزش حرفه‌ای قوانین راهنمایی و رانندگی فعالیت دارند.
رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه ادامه داد: 261 هزار و 141 دستگاه خودرو سواری، 32 هزار و 974 دستگاه موتورسیکلت و 51 هزار و 732 خودرو دیگر از قبیل کامیون، مینی‌بوس و غیره در استان کرمانشاه پلاک‌گذاری شده‌است؛ و نیز خودروهای متعدد دیگری نیز با پلاک سایر استان‌ها در استان ما وجود دارد.
شیری با اشاره به اینکه در شش ماهه دوم سال طرح زوج‌وفرد در شهر کرمانشاه اجرا خواهد شد از آغاز طرح ویژه بازگشایی مدارس در شهر کرمانشاه جهت سهولت در تردد دانش‌آموزان با همکاری آموزش‌وپرورش و تاکسیرانی خبر داد.
وی با بیان اینکه هفت هزار و 191 گواهی‌نامه رانندگان در شش‌ماهه نخست سال جاری صادرشده، افزود: طی این مدت سه هزار و 268 دستگاه خودرو نیز اسقاط شده‌است.
رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در کلیه شهرستان‌ها با نصب دوربین و اجرای دستی خدمات پلیس، طرح مدیریت بزرگ‌راه‌ها و عابر پیاده را در دستور کار قرار داده‌ایم که در این طرح 140 میدان و تقاطع بایستی تحت کنترل دوربین، چراغ فرماندهی و مأموران راهور قرار گیرد.
سرهنگ شیری در ادامه از سه هزار و 33 فقره تصادف جرحی و فوتی در شش‌ماهه نخست سال جاری خبر داد و عنوان کرد: نسبت به شش‌ماهه نخست سال گذشته تصادفات فوتی در معابر شهری 12 درصد و در تصادفات جرحی 15 درصد کاهش داشته‌ایم.
وی ابراز کرد: 16 دستگاه دوربین کنترل تخلفات رانندگی در سطح شهر کرمانشاه داریم که هشت دوربین از آن‌ها در حال حاضر فعال است.
رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با گلایه از شهرداری و شورای شهر بیان کرد: مباحث ترافیکی موردتوجه آن‌ها نیست.
گفتنی است؛ در پایان این نشست خبری از خبرنگاران حاضر در جلسه به‌پاس اطلاع‌رسانی و انعکاس اخبار پلیس راهور در طی سال تقدیر شد.

شناسه خبر 1215